Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
dangerousdave

När byta impeller Johnson -84 4 hp deluxe

Rekommendera Poster

Dags o greja med min lilla motor o tänkte kolla när jag ska byta impeller? haft motorn i snart tre år och aldrig gjort det. Vet inte när det var gjort före heller. Trycket på kylvattnet ut verkar vara stabilt och motorn har gått bra de ca 20 timmar jag kör varje sommar. 

Hur veta om man ska byta, eller byta för att vara på den säkra sidan? Isåfall vilket nr är det på impellern och var kan man köpa en? 

Tack på förhand!!!

Dave

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jadu, Dangerousdave.. du lever på den farliga sidan... Flört

Skämt åt sido.. rekommendationerna är väl att byta varje år, men de flesta kan jag tänka mig byter vartannat/var trejde år. Det finns de som aldrig har bytt också.
Men vill du vara på den säkra sidan och slippa en skuren motor så byter du kanske bäst efter rekommendationerna för just din motor..

Impellern är gjord av gummi vilket torkar med tiden.. då blir den skör och går lätt sönder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok då får det bli att byta. Någon som har en ide´ om vart man kan köpa en impeller till denna motor? 

Dave

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Daniel! Det roliga är att jag satt o googlade o hittade EXAKT samma sida! :)

Tack för hjälpen!!!

dock kostade frakten mer än dubbelt så mycket som impellern :/ så jag får leta i Sverige...

Dave

Senast ändrad av dangerousdave | 21 mars 2009 | 00:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...