orwak 0 Postad 20 Mars , 2009 Hej, jag har en selco på dryga 5 meter. Köpt som ett renoveringsobjekt, dock saknas den runda rutan. Skulle vilja haft tag på en ny ruta till båten, någon som vet var en sån eller liknande ruta säljs? Mvh/ Emil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
okn1 0 Postad 20 Mars , 2009 glasmästaren!!!!! ha de bra Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 20 Mars , 2009 Kan vara så att jag har en som passar. Om du lämnar några mått så kollar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickard87 0 Postad 20 Mars , 2009 jag har för mig att denna ruta kommer från en gammal fram/bakruta på en gamal bubbla, kan dock inte nämna vilken. (Obs den rundade selco rutan, vet inte vilken selco modell du har) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svwerker 0 Postad 20 Mars , 2009 Någon sådan ruta har aldrig funnits på någon folkvagn, varken fram eller bak. De Selco jag sett har alla haft en ruta med ram av danskt fabrikat. Denna ruttyp sitter på ett flertal sportbåtar exempelvis sitter det en sådan på min Weedo GT. det bprde inte vara helt omöjligt att hitta en. Är själva rutan dålig så fixar glasmästeren det baar ramen är hygglig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 20 Mars , 2009 Tack för det inlägget! Förklarade en del om vad jag har för ruta på min Selco 18 DC. Har alltid undrat lite över den byggnationen. Vidare är jag inte helt hundra på vad trådskaparen är ute efter för ruta. Vad är det för båttyp till att börja med? Typ Selco 18 Cabin o du saknar den lilla rutan högst upp??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 20 Mars , 2009 Eftersom ordet rund används gissar jag på panoramarutan som var vanlig förr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orwak 0 Postad 21 Mars , 2009 Ursäktar jag kanske var lite otydlig, ja det är den äldre varianten typ öppen sportbåt med den välvda rutan. jag har tyvär ingen ram heller utan är ute efter hela fadderullan eller något som liknar ursprungsrutan(mest så man kan få lite vindskydd och sätta fast kapellet i) MVH/ Emil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 22 Mars , 2009 Dirken skrev att han kanske har en som passar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
penta 10 Postad 22 Mars , 2009 gör en själv i plexi glas bara att värma den så går den fint att bocka biligt o minst lika bra mvh penta gjorde det på min selco som jag hadde inga problem alls bara en värmlufts pistol så fixar du det om inte tummen sitter mitt i handen men då hade du nog inte gett dig på en renovering tror jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lejflof 0 Postad 28 Mars , 2009 Tipps www.glasfiberklassiker.se Nystartad, men både forum och köp&sälj är på gång! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser