Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Persson_M

Höjning av akterspegel på särki 425

Rekommendera Poster

nu har jag köpt en långriggare till finnen och fick höra att de skulle finnas färdiga vinklade rostfria höjningsplåtar..

självklar hittar jag ingen och ställs inför att göra mig en egen, tänkte höra här först om någon snubblat över en färdig förhöjningsplåt till akterspegeln. det ska hängas på en 60 hk så höjningsbara brackets nuger inte här.

mvh matte

post-10005209-1394235824,2365_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Vad kul att träffa på en märkeskompis. Nu ser det ju ut som att du har en ht, men skrovet borde ju vara detsamma som på styrpulpeten. Jag vill bara säga att jag är ruskigt nöjd med hur båten beter sig. Den känns betydlig större än vad den är.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med höjnings-satsen, men det borde inte vara svårare än att svänga in på nån firma som svetsar rostfritt. Se bara till att måttet blir det rätta (det kan säkert någon annan svara på bättre än mig). Alltså vad det ska vara från kavitationsplattan och till kölen, men det vet du säkert...

Lycka till/

Bengan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fann inte mycket tips här men höjningen gick som allra finaste. nu sitter 60 hk bak på akterspegeln över en 2,5 mm upp polerad rostfri plåt.

båten går nu i 40 knop tom båt:) Håller med dig att den går grymt i sjön jag åker själv wakeboard och körde senast nu i helgen gick riktigt bra=)

veenet serki 425 tror jag min heter. finns tydligen massa olika modeller va heter din?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har för mig att den heter 425R eller 425sport. Dom sa det när jag köpte den, men det finns inga dekaler kvar på den.

Det var inga bekymmer att bygga om den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv en särki 470r och ja är ruskigt nöjd med båten men skulle vilka ha tag info om särki båtarna!! Men hittar ingenting typ!! Sorry ville inte komma in o sno tråden men tänkte ifall ni som har särki båtar vet var man kan hitta info om dom Med vänlig hälsning, matte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...