Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
fswms

FLÖDESMÄTARE TILL GARMIN 525S

Rekommendera Poster

Är det någon som har erfarenhet av flödesmätare till en Garmin 525S.

Tänkte köpa till min Örnvik Commander 600 (150 hp).

Så att man har lite kläm på bränsleförbrukningen eller

är det bara bortkastade pengar.

/S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fungera perfekt för mig och gud vad man hade lurat sig på vad man trodde var ekonomifart. Den var betydligt högre än vad jag trodde. Så där sparade jag in en hel del. Körde 1500 distans med denna mätare förra året utan problem och det bästa är väl att du ser exakt hur mycket soppa du har kvar istället för alla opålitliga mätare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar denna flödesmätare? Passar den även till 520 garmin. Är det via NMEA?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den går utmärkt till 520 och det är via NMEA. Det finns en annan tråd här i ämnet så sök på den. Har  du funderingar ändå så återkom

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kikade på flödesmätare på båtmässan i stockholm och kom på en fråga naturligtvis när man gått därifrån. Den mäter ju flödet i bränsle ledningen så långt är jag ju med men om man kör med insprut så går det ju tillbaka en hel del bränsle i returen, hur räknas det ut?? För det är väl bara en mätare man monterar eller är det en på returen oxå??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej den fungerar bara på Bensin, men det kanske du redan visste. Man behöver även ett sk CANet terminerings kit också  (520/420 serien).  / magnus

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...