Max_Andersson 0 Postad 16 Mars , 2009 Hallå gott folk! Liten fråga angående främre delen i snipan. Altså det utrymme direkt under främre luckan. På min båt finns där ett urtråkigt förvaringutrymme med så luckor som är lång ifrån praktiska. Har kollat lite på blocket och sett vissa modeller som har toalleter och annat fint i främre delen. Hur ser det ut i era båtar? Kanske ni har några tips och ideér hur man kan göra om där inne? Tack på förhand alla goa gö snipe gubbar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Swedive 0 Postad 30 Mars , 2009 Halloj! På min Gösnipa är det också bara ett stuvutrymme men har sett att det finns olika lösningar. Eftersom jag precis skaffat min båt skall jag tuffa runt lite innan jag eventuellt gör några anpassningar. Håller med om att det skulle vara intressant att se andra lösningar. Finns det någon som satt in en spoltoalett i sin Gösnipa så tycker jag det vore kul att få titta på en sådan bild... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 4 Januari , 2010 Hej på er Skickar bilder på hur det ser ut i min nyköpta Gösnipa. Ett skåp rakt fram och en hylla med en lucka rakt under däcksluckan. Jag funderar på att sätta upp en vägg i stället så att man bara kommer åt utrymmet utifrån och förvara linor, fendrar mm där. Sedan sätter jag en större däckslucka längre akterut. God fortsättning och hoppas våren kommer snart (mer än 10 grader kallt idag). /Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 4 Januari , 2010 ...och här, på styrbordssidan, finns toaletten /Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smyge1 0 Postad 21 Januari , 2010 Hej Max! Har länge tänkt jag skulle berätta för dig om var toaletten sitter i min Gösnipa, men det är först nu som det blivit av. Nå bättre sent än aldrig! Längst fram i förpiken finns det ett litet utrymme som bara kan nås genom en lucka på däck. Så är det på de flesta Gösnipor med förruff. Här i förvarar jag trossar och lite spannar men här sitter även gastuben till gasolköket. Akter om detta utrymmer kommer sedan ytterligare två små utrymmen som ligger i bredd. Det vänstra utrymmet som är ca ½ meter brett och nås genom en lucka i ruffen, använder jag till att förvara flytvästar med mera. Och nu kommer det! I det högra utrymmet finns toaletten! Detta utrymmet är ca 1 meter brett och ungefär lika högt! Det innebär att man måste stå ute i ruffen och dra ned byxorna, för att sedan backa in och sätta sig på toaletten! Inte nog med det, man måste samsas med värmaren till centralvärmen som även sitter här inne! Jag har dessvärre inte någon bild som jag kan skicka med, men jag tror nog du kan se det framför dig! Inte praktiskt! Inte bekvämt! Men väldigt roligt och skarmigt! Dock ska man nog inte ge sig ut och segla om man känner sig dålig i magen! Med vänliga hälsningar Kai Wendel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser