Anders_St 74 Postad 22 November , 2006 Värma krympslang med tändare är en nödlösning. Jag ska inte säga att det inte går men det krävs snabb fingerfärdighet för att inte få fula brännmärken. Låna en varmluftspistol. Eller köp, dom är inte dyra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 22 November , 2006 Jox = t.e.x silicon av något slag, eller något fett som plasten tål. En grövre krympslang är t.e.x en varmluftspistol bra, som nämns här ovan. Jag brukar den lilla gasollågan där med. Bara att köra över lite fram och tillbaks och se till att man inte står still med lågan. En liten gasollåga = en liten blå handvänlig tub med gasolbrännare. Finns att köpa små brännare och engångstuber som man kan byta ut. Gasolbrännaren har jag till allt och överallt i princip. Frusna dörrlås och man fäktar lite runt handtaget så sprider sig värmen utan att fördärva lacken och nyckeln går att värma. En cigg.tändare tar slut på nolltid och bara blåser ut och man blir skitförbannad i mörkret och kylan o.s.v. Mvh/Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 22 November , 2006 Här är det lilla underverket jag använder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freddie1 2 Postad 4 December , 2006 > Jox = t.e.x silicon av något slag, eller något fett som plasten tål. Funkar 2-4-C teflon ? (typ propelleraxelfett) /Freddie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 4 December , 2006 Ta limpistolen och kladda lite smältlim runt kanter osv så det flyter ut när du värmer krympslangen. Har du ingen el är det bara att skära atrimlor och lägga in i slangen innan krympning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser