Karl-Bertil 0 Postad 15 Mars , 2009 Hej i höstas köpte jag en Buster som hade fullt av havstulpaner under båten, fick bort alla tulpaner men ytan är skrovlig. Kan jag slipa botten så jag får den jämn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kennemek 0 Postad 15 Mars , 2009 Skulle nog prova med saltsyra och vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 15 Mars , 2009 Jag skulle nog undvika saltsyra. Citat Nationalencyklopedin Saltsyra är mycket korrosiv; oädla metaller som järn, aluminium och zink angrips under vätgasutveckling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 15 Mars , 2009 Menar du att ytan är skrovlig pga att det finns rester kvar av tulpanerna, eller har själva aluminiumytan blivit skadad? Har du gått på ordentligt med högtrycken? Jag skulle inte välja att gå på med saltsyra annat än utspädd, som sagt alu gillar inte saltsyra. Och andra sidan så är min motor till stor del i alu och de ställen som inte är är lackerade, men som fått tulpaner på sig där har jag använt saltsyra utan märkbar påverkan. Allt spolas nästan omedelbart bort med färskvatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karl-Bertil 0 Postad 15 Mars , 2009 Ytan är skrovlig eller fullt av ringar efter havstulpanerna som jag inte vet vad jag skall göra åt, går det at slipa på aliminium ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olle33 0 Postad 29 April , 2009 Skulle också gärna få svar på denna frågan. Med tanke på snäva vinklar och vassa kanter blir det inte lätt ned att skipa med papper. Vilka andra prisvärda alternativ finns det egentligen? Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Danne- 0 Postad 29 April , 2009 Jag skulle gå åp med en slipmaskin. Rondell eller band kvittar nog. Men ska du inte måla så är det nog inget alternativ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 30 April , 2009 jag snyggade till botten på badankan under gammal bottenfärg fanns rester från tjänstgöringen i havsvatten, provade slipskivor, flappskivor tog sen mest på prov ett tror det var 80 papper i skaken och det funkade mycket bättre, allt rasade av på knappt någon timma, sen åkte etsgrund på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser