Volvo_Penta 720 Postad 14 Mars , 2009 Goder afton! Ska köpa bärbar VHF. Vilken är marknadens bästa och varför? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 14 Mars , 2009 Alla bärbara vhf på marknaden är bra. Men ICON är bäst. Jämför i alla tester så vinner ICON. Det finns flera modeller att välja på. välj den som passar din plånbok. Det är så med ICON som alla andra att högre pris ger en bätttre radio. Har själv en ICON som bara går och går................................ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnteKba 0 Postad 14 Mars , 2009 Håller med att icom är överlägset bäst totalt sätt, men i förhållande till sitt pris är cobra klart mkt vhf för pengarna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 14 Mars , 2009 Min Cobra för 800 Skr har fungerat felfritt. Är en pålitlig VHF i vått som torrt. Har kompletterat den med VHF-hållaren Lasse Senast ändrad av Lasse-L | 14 mars 2009 | 21:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 14 Mars , 2009 Tror nog inte det skiljer jättemycket mellan olika utan samtliga jag har sett har hållt hög kvalité. Cobra är ju grymt prisvärda, mycket för pengarna. Sen anses väl Icom aningen bättre och kan säkerligen vara det, eller inte. Själv har jag en Standard Horizon med vilken jag är kanonnöjd. Stabilt byggd, lätthanterlig och välljudande. Kanske inte hade dött om de valt någon lite modernare batterityp än ett stort NiMh-ack så man fått ner vikten och storleken lite dock! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 15 Mars , 2009 Jag har en cobra, köpt i Tyskland, eftersom det var mycket billigare. men den saknar kanalerna L1 och L2 och måste därför uppdateras. Så det kanske löna sig att köpa hemma ändå :-) Annars är jag nöjd med den. Lätt att använda, batteritid räcker länge, inspelningsknapp för det sista meddelande så man kan lyssna en gång till (en av de huvudargument, att jag köpte just den) Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 18 Mars , 2009 har själv en IC-M33 mer info kan du hitta här ..... den flyter om man tappar den i sjön, jag är mycket möjd med min ... Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 20 Mars , 2009 Oavsett om de flyter eller spelar in samtal så kan det vara intressant att titta lite på vad man skall nyttja dem till. Man kan ju tex kika lite på olika batterityper, Själv har jag en Cobra som backup. Denna har en batteripack som laddas med uppladdningsbara/vanliga batterier. På så vis så kan jag ha en påse med batterier ihop med radion för att säkerställa att jag har ström den dag min bärbara behöver användas. Talar vi om en apparat för dagligt bruk så kan andra saker vara av intresse, tex strömförbrukning vid standby/sändning. Tiden det tar att ladda apparaten ifrån 12/24/220 kan ju även den spela en viss roll. Men som en duglig radio till vardagsbruk för rimliga pengar då skulle jag själv kika på Icom´ s produkter. Ha´ t pent Smoegen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 20 Mars , 2009 TACK alla för kommentarer. Det blev några ICOM M87. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser