Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Robbowich

Sjöväder mm i mobilen

Rekommendera Poster

Jag har de senaste åren surfat i mobilen för att kolla sjöväder, vind, vattenstånd, tidtabellen för waxholmsbolaget, sjömackar med mera. Förra sommaren tröttnade jag på att inte ha alla länkar samlade och att ofta stöta på sidor som var dåligt anpassade för mobilen.

Gjorde därför en mobilanpassad sida att starta på: http://mobil.scampi30.se

Använd den gärna du med och kom med synpunkter och förslag. Sidan är anpassad för Stockholm eftersom jag mest kajkar runt här i skärgården. Där finns även länkar till andra bra mobilanpassade sidor.

Länksida för dig som (liksom jag numera) surfar med bättre telefon eller dator: http://www.scampi30.se/links.php

/Robert Ryberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade in sidan via mobilen och den fungerade riktigt fint. Bra idé och bra initiativ! Den är tillaggd som favorit och kommer garanterat användas i vår/sommar!

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjoho!  Tack för den!!

Får man använda sidan även om man åker såndär bullerlåda utan pinne? ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Toppen! Tack för det. Jag har två mobilabonnemang. Med Telenor fungerar detta utmärkt men med mitt Teliakort blir det konstiga krumelurer istället för å, ä och ö. Är det någon som vet hur jag ändrar inställningen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar, tackar!

Den var bra.

Man kanske kan få be om en lista med sjömackar, förslagsvis kopierad från MGs klistrade tråd? Hittade ingen info om mackar på sidan trots att du skrev det var en av anledningarna till att du satte upp den.

(edit-stavfel...) 

Senast ändrad av ChristerN | 16 mars 2009 | 21:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Har lagt upp sjömackarna nu också (länk till separat lista). Tack för tipset/påminnelsen.

Problemen med ÅÄÖ måste jag kolla upp om det finns enkel lösning på. Vilken mobil-modell strular det i?

/Robert

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den som blir konstig är en Sony Ericsson K550i och Telia-abonnemang. Min andra telefon är en Sony Ericsson K530i och Telenor-abonnemang. Jag antar att telefonerna har samma programvara därför antar jag också att det hänger ihop med kortet. Men vad vet jag... Bussigt om du kollar på detta.

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Underbart initiativ!

Redan tillagd och testad och kommer användas med glädje i sommar!

:o) Jakob

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...