Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
honda45

Suzuki 50-00 4takt vatten i oljan,orsak?

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga båtägare.Har en suzuki 50 från 00 som lämnades in förra året för byte av oljetrågspackning.Nu kommer det in vatten i oljan igen.Motorn går klockrent och bra komp på alla cylindrar.Är det troligen samma problem igen eller kan det vara topplocket eller ngt annat?Tänkte göra detta själv men undrar lite vart jag ska börja?

Tacksam för alla svar jag kan få.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kan bildas kondens  är rättvanligt ca matsked inte o vanligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle hävda garanti på det jobbet verkstaden gjorde förra året.

Om det är samma fel som förut så har dom ju inte lagat nått.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lämnade du in motorn för att byta packningen specifikt, eller lämnade du in motorn för att det var vatten i oljan och bad dem felsöka och åtgärda?

Anledning till frågan är för att jag varit med om en situation där en kund lämnat in en bil med önskemål om att plana toppen.
När toppen var planad och allt monterat så visade det sig att anledningen till att kunden ville ha toppen planad var för han trodde det skulle lösa problemet att bilen gick illa. Hade han istället lämnat in bilen för felsökning då den gick illa så hade verkstaden själva kunnat konstatera att det berodde på databoxen. (Vilken han sen fick byta och efter det funkade bilen fint)

Det kan ju vara så att läckan är någon annanstans...och att packningsbytet är klanderfritt utfört, men om du lämnat in motorn för att de ska felsöka och åtgärda så har de inte lyckats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...