Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
Terrafobica

Förslag till förändring på forumet

Rekommendera Poster

Jag har tidigare skrivit om det här i tråden förslag/förändringar, men skriver om det igen.

Som flitig läsare av i stort sett alla trådar blir det ibland jobbigt att hålla reda på vad man har läst och inte läst.  En tråd med många inlägg där många skriver i ett raskt tempo kan bli lite jobbig eftersom man inte så lätt håller reda på vilket inlägg som var det senaste man läste.  Skulle det inte gå att lägga in en siffra (olästa inlägg) som gör att man direkt kommer till alla nya inlägg i tråden?  Så här:

Rubrik                           Forum       Svar      Olästa

Förslag till förändring      Övrigt       203          24 (klickbar)

Senast ändrad av Terrafobica | 13 mars 2009 | 12:40

Senast ändrad av Terrafobica | 13 mars 2009 | 12:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du som har landskräck

Det  var ett bra förslag. Så är det i ett par andra forum som jag brukar besöka.

eller kanske en knapp gå till första olästa inlägget

tommy

Senast ändrad av toaen | 13 mars 2009 | 13:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske har jag missförstått förslaget, men....

Alla forum innehåller de senaste 70 inläggen, de jag läst (sen när, vete katten) är grönfärgade. Möjligen vore en utökning - av antalet 70 - till en större siffra, en framkomlig väg?

Själv har jag ibland lust att fara fram med rödpennan i mina egna inlägg, kanske vore en sorts rödpenne-funktion möjlig för att göra trådarna mer läsbara? Kanske bara en röd klammer som indikerar att skribenten kommit på bättre tankar, som sen framgår längre ner i tråden? Kom nog lite off topic, men vill ändå förpröva idén litegrann på veteranerna ovan. En liten sido-hint, i denna tråden, om det ens är lönt att skapa en ny tråd om detta mottages tacksamt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle önska mig en annan funktion, att man som trådskapare skulle kunna spärra bort vissa användare från att delta i sin tråd. Jag har sett att det finns några få forumister som förstör vissa trådar, från tekniskt innehåll till onödig politisk/religiös  diskussion.

Senast ändrad av jan_af_lisoe | 13 mars 2009 | 16:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var inte de trådar som man läst i som Terrafobica menade utan när det kommer nya inlägg i trådar som man redan varit inne och läst i.Läser man då alla trådarna - det gör inte jag - så är alla grönmarkerade.

En intresant tråd, där diskutionens vågor går höga och det tex är 203 inlägg varav 24 nya sen man va inne och läste sist är ganska jobbigt att skrolla ner till man kommer till det inlägg som man läste sist. I ett par andra forum finns en knapp som man kan trycka på för att komma till det inlägg som är nytt sen man var inne sist.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den funktionen finns redan. Det kallas för kära dagbok eller mumla tyst för sig själv.

Med dessa funktioner är man garanterad att enbart få svar man själv gillar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

toaen skrev: ....

kommer nya inlägg i trådar som man redan varit inne och läst i....

OK, helt uppenbart nu när jag väl uppmärksammats på det. En sorts grönfärgning ända in på inläggsnivå, alltså !  Men...inläggens klockslag, var min nästa reflektion. Duger ju inte heller riktigt, vid närmare eftertanke.
Kan se ett praktiskt problem med förslaget eftersom inläggen här scrollas fram, hur avgörs när inlägget ska anses som läst?
Det finns ju tydligen andra forum med den föreslagna funktionen, klickas inläggen där fram ett efter ett, och ev. tidsmässigt sen kategoriseras som läst resp oläst? Eller får man markera läst o begripet själv ? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...