Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Micke9000

Renovera eller byta förgasare?

Rekommendera Poster

Hej,

Har idag en gammal hederlig Rochester Quarajet förgasare som jag misstänker behöver översyn. Vad kostar det att renovera upp denna förgasare?

Kanske rent av är det värt att byta till en annan typ, holly, edelbrock?

Firmor som kan renovera förgasare är välkommet, gärna i östergötland.

Motorn är en 5,0L V8 (Mercruiser 228 (GM 305)  mellan -76,-78 årsmodell)

Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När du ändå ska in och pillra på fuggen så tycker jag nog du bör byta till en Holley, kontakta Hansen Marine för rätt storlek

Senast ändrad av TenZer | 13 mars 2009 | 02:28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker du skall börja med att slå i Red Lines bränsletillsats i tanken. Bensin i dag inehåller så mycket skit som skapar kristaller och beläggninghar i förgasarna och det tar den tillsatsen bort som trolleri. Att plocka isär förgasare och göra rent är historia. Gå gärna in på deras hemsida och läs mer om detta om du funderar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, slog precis en signal till Hansen Racing. Killen jag pratade med rekommenderade en ny packningsats med membran osv. En ny Holly skulle kosta mellan 7-8000:- vilket jag tycker åter dyrt.

Blir nog att testa red line i början. Ifall det inte skulle bli bättre så får man leta upp någon som skruvar förgasare, gärna i närheten.

Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett annat alternativ är att köpa en holley bilförgasare. 3500:- kostade en splirrans holley för mig. Sen om det är klokt att köra bilförgasare i båt får någon annan svara på. Cool

Det funkar i alla fall.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har två Rochester . Lämnat in dom för service/renovering/justering här hemma. I juni vet jag om det var värt det. Återkommer då med någon form av statusrapport.

Senast ändrad av Reine | 29 mars 2009 | 08:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter bra.

Själv har jag lämnat in min på koll och service. Byte av alla packningar samt membran och acc-pump.

Återkommer också med besked om det va felet, svårstartad. hög bensinåtgång.

Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...