bozzen62 0 Postad 12 Mars , 2009 Hej därute ! Finns det någon som har installerat en eltoa med tank i en albin 23 och kan dela med sig av erfarenheter eller ritningar ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 13 Mars , 2009 Hej Bozzen, la en tråd åt dig på forumet så får vi se om det blir svar. Köpte en Gobius igår så nu är det slut på tanksprängningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 17 Mars , 2009 Tja du glade De går aldriiii jalmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sy7morf 0 Postad 19 Mars , 2009 Åjo, går finfint att montera toalett på Albin23. Jag gjorde det för några år sedan och vi är toppennöjda med resultatet. Vi offrade stickkojen till vårt toalettbygge. Längst in i kojen monterade jag en 40liters rostrfri tank. Det finns gott om utrymme så man kan ju även välja större om man vill. För att få upp toaletten lite från durken byggde jag en liten låda och klädde in i teak-plywood. I och med att lådan blev så pass hög så fick jag plats med bordsgenomföring rakt under toaletten. Från toaletten drog jag alltså en slang till septiktanken, från septiktanken drog jag en slang till en handdriven pump och sedan vidare till bordsgenomföringen. Jag monterade även en slang för avluftning från tanken och ut genom ett borrat hål på fribordet. Enkelt och har fungerat finfint. Vill du ha mer detaljer så är det bara att du hör av dig här igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bozzen62 0 Postad 29 Mars , 2009 Hej igen! Låter enkelt men har du byggt in allt med vägg och dörr eller ? Har du några bilder? Tackar så länge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser