Gäst Jimmy Postad 27 Juni , 2004 Om det kommer vatten ur skvallerröret fungerar kylningen då till 100% eller kan det finnas rester av impeller i kvar i kylsysytemet ,för vid byte av impeller fanns bara centrumbiten kvar av impellern.En bit satt i temostaten så att den inte stängde.Motorn går varm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 27 Juni , 2004 Stor risk för det ja...har du tur så har impellern vittrats sönder i så små delar att det inte sätter stopp. Hur mycket vatten kommer ut? Skvätter det rejält? Eller rinner det bara? Eller kanske bara droppar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jimmy Postad 28 Juni , 2004 Det skvätter rejält har spolat vatten med vattenslangen uppe vid termostaten och det rann ordentligt. Provade att blåsa i slangen som går från utloppet vid skvallerröret och det var inget större motstånd. Ska ut och testa igen och känna hur varmt vattnet är som kommer ut och om det blir bättre kylning om jag plockar ut termostaten. När jag tog ut överhettningsgivaren så var det en massa fett på den ska det vara det? och hur varmt skall vattnet vara som kommer ur skvaller röret? Mvh Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 28 Juni , 2004 Du ska kunna ta på vattnet utan problem. Det där med givaren vet jag ingenting om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser