Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
ado1

Olympic 460 ccf

Rekommendera Poster

hej, Undrar vad de finns för nackdelar o fördelar med en sådan här båt. är det ett bra köp jämförelsevis med en ryds 485? Denna båt är från 04 med en johnson 40hk från 04 den med!! är de bättre o välja en ryds som har ngra år mer på nacken än denna!?

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har bara provkörd en Olympiv 500 cc med 60 hp Evinrude E-tec, men jag var imponerad av båten. Båten fick bra omdöme in Vi Båtägare, tror jag. Var poijke köpte en Ryds 485, men en 08. Många här på forumet och även båthandlaren berättate om att äldre Ryds kan ha problem. Är annonsen från blocket? Båten såg fin ut. Men det räcker med en obromsad trailer, som är ca 10 000 SEK biligare. Jag skulle satsa på Olympic båten.

Men nypriset är inte 140 000 SEK se länken:

http://www.marksmarin.se/18.html

Så kanske litet utrymme att pruta :-)

Lycka till

Sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo jag vet, men rydsen ser ut o vara mycke mer stabil, har hört att olympicen är ganska rank!? ska kolla med honom, jo jag vet försökt o pruta, har 73 men han vill ha 79!! =) den har trots allt varit ute i snart 4 månader o inte blivit sålt så tänkte om de e verkligen så illa med dessa båtar eller om priset bara var fel!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom vi köpte faktist en Ryds förra helgen, är jag inte mot Ryds alls:-) Men många varnar för Ryds478 om de är litet äldre. Och det kan jag tro, för att Ryds ändrade sitt sätt att tillverka båtar så sent som i 2007 tror jag.  Som sagt, står valet mellan Ryds och Olympic skulle jag satsa på Olympic. Jag leker själv md tanken att skaffa en 500 c till kanske nästa år.

Lycka till

Sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...