dahlbom 0 Postad 8 Mars , 2009 Hej Jag är erbjuden att köpa en båt med en yamaha 115 hk 2 takt 1991 Undrar om någon känner till den och vad ni att det är en bra motor Mel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_77 1 Postad 8 Mars , 2009 Yamaha skrammlar bra. det är en bra motor. 4 cyl v-4. är nog bara slå till om den funkar som den ska ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GeCe 0 Postad 9 Mars , 2009 Det är bara att slå till. Jag har den själv på min servicebåt. Den bara fungerar och fungerar, startar när jag måste rycka ut akut, med andra ord en vän som jag litar på. Lycka till med köpet Ge Ce Motor&Marin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 10 Mars , 2009 Håller med föregående. Själva motorn får man sällan problem med. Det som eventuellt ställer till det på en gammal motor är de vanliga slitdelarna som växelhustätning etc. På min förra Yammi slutade även kulkopplingen till soppaslangen (!) att släppa igenom soppa. Så det är väl mest fråga om att byta ut liknande smådetaljer för att hålla puffran igång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser