Groenling 3 Postad 6 Mars , 2009 hej, jag läste i olika foren, bl.a. MG och fiske.nu att Ryds båtar har, försiktigt sagt, skiftande kvalitet. Men de inläggen är oftast från 2005 och innan. Vet nån hur det är idag? Syftet är att poijken är sugen på en Ryds 475 och ju st nu får man 08 ju till bra pris. Tack för era synpunkter /Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 7 Mars , 2009 båtarna ser bra ut och går bra i sjön men när det kommer till kvaliten så har inte rydsen en chans mot många andra. Jag hade en splitter ny 510gti som plasten bubblade sig på efter en sommar i sötvatten. det var även som små porer i gelcoaten på flera ställen, typ som det kan bli på en 30 år gammal gelcoat. tjockleken på plasten kunde variera så mycket att på vissa ställe i båten var det bara ett tunnt lager gelcoat och sen luft under. har haft flera nyare rydsar med liknande kvalitee och tröttnat. gamla rydsar typ kamping var bättre tycker jag. Rydsen är billigare en båtar med mer kvalite men kolla vad båtarna väger så förstår du varför. Kilopriset på plasten är den samma men rydsen har tunnare plast och därav billigare. Banka på skrovet så märker du. Många rydsar har haft problem att stödrullarna på trailern har gått genom botten när man kört över ett gupp eller nått. Detta problem har man inte löst genom att läga på mera plast utan istället satt på en liten gul varningslapp på vissa årsmodeller där det varnas för detta. Mvh/Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser