Tuka 0 Postad 6 Mars , 2009 Hej. Har varit och kollat på en Sea Ray 175 Årsmod -96. Den är importerad från Usa -08. Helt okej skick för sin ålder, dock lite slitet hamnkapell. Ej bottenmålad. Och en halvtaskig båtkärra. Ej sötvattenkyld. Motor: Mercruiser en 4:a på 3,0liter med alpha one drev. Mer än så vet jag inte. Vad bör man kolla på en sådan båt?? Pris:85000kr. Är det rimligt?? Har bara erfarenhet med utombordare tidigare, men är dessa bra? Tacksam för seriösa svar/ Mvh Carl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 6 Mars , 2009 Hej! En jämförbar båt är Bayliner 175. För ett år sedan fick man loss en Bayliner 175 med kärra och allt för 160-170 tkr ny hos båthandlare i Sverige, CE-märkt och klar. En Sea Ray var något dyrare cirka 200 tkr. Nu har dessvärre valutan gjort båtarna betydligt dyrare, men så sent i våras gick det att privatimportera en Bayliner och få den klar i Sverige för cirka 120 tkr. Med det i beaktande tycker i alla fall jag att 85 tkr är i fetaste laget för en båt som har 13 år på nacken. Byte/renovering av motor och drev så är du snart uppe i samma pris som en ny båt betingar. Jag tycker visserligen generellt att båtar är sjukt dyra som begagnade i Sverige, speciellt dessa lite mindre båtar. http://www.blocket.se/vi/20415622.htm?ca=11_s Senast ändrad av Sparre | 06 mars 2009 | 17:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tuka 0 Postad 7 Mars , 2009 Jodå. Det ligger något i det du säger. -96 är ju ganska gammalt. Någon som har något annat förslag för ca:80000kr?? Eller är det en kass affär att köpa den? Kollar man på blocket så ligger den billigaste ute för 109000kr helt sjukt isåfall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poppi 0 Postad 7 Mars , 2009 Javisst, 13 år kan vara gammal båt men det behöver inte vara fel för det. Båten måste vara välvårdad över lag. motor-sjövatten i 13 år kan vara döden men behöver inte vara så, en väl vinterkonserverad motor tar ingen skada. Problemet är ju bara att kolla så att kanalerna är frächa. Kristoffer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 7 Mars , 2009 Hur många timmar har motorn gått ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jiha 0 Postad 7 Mars , 2009 Hej! Hade en searay 175 med utombordare förra året. Så motorn kan jag inte säga något om, däremot när det gäller båten, skrovet, kvalitet osv. har jag bara gott att säga. ang. priset så är det väl lite i överkant med risigt kapell. Min köpte jag för 100 k med 135hk mercury från -99 med gps, trailer, lås -och förtöjningspaket samt nästan nytt kapell. (sålde för lika mycket i höstas) // Jiha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser