Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Sobril

Krocktest med en dehler 31.

Rekommendera Poster

Ledsen matade in fel film först Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Märkligt vad tåliga plastbåtar ändå är, hade nog föreställningen att sådana tester skulle resultera i betydligt värre skador. Roligt och dessutom lite stärkande för självförtroendet, båtar är nog mer hållbara än man i allmänhet tror? Får akta mig så jag inte börjar slarva med navigationen efter detta.

Tack för länk-tipset!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte ett dugg på testet, det måste vara fejkat. Det är ju inte en svensk båt och det vet ju alla att europeiska båtar är skräp!!! Flört

Innan någon blir fruktansvärt trampad på tårna så får jag väl säga att jag har en Maxi...

Senast ändrad av mariatherese | 04 mars 2009 | 20:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul film...undrar var den stora skillnade finns. Vissa tappar kölen, andra läcker rejält och vissa kan man tydligen bränna in i vad som helt utan skada....man funderar ju lite

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag seglar en liten midgethavskryssare,  -Hurley 18, och den testades på sin tid under Lloyds-översyn bl.a. genom att släppas från fem-sju meters höjd för att säkerställa att den skulle klara hårda förhållanden på öppet hav

http://oceanplurra.blogspot.com/2008/12/flying-hurleys.html

(jag har också testat att gå på sten ordentligt med den plastinbakade blykölen,..inga problem med flera centimeter tjock GRP ! )

fair winds

Leif, Gbg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nästan så att man blir lite fundersam. Själv försökar jag undvika att köra på saker när jag är ute å seglar... :S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...