Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
575fredrik

USA IMPORT. GPS

Rekommendera Poster

Hej på er. Jag tänkte importera en Navman 5500 med exter antenn och ett C-Mapp NT Wide Kort. Det skulle kosta 6900skr. inklusive frakt med en dollar kurs på 7.75. Det mäste va billigt eller??? En sak till. vilket Kort är bäst? C-Mapp eller Bluechar eller något annat. Jag är tacksam för svar Mvh. Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har du räknat in tull och moms? annars tangerar du svenska priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst är det billigt. Skulle du köpa det i butik i stockholm skulle det bli ca 10 000 kr för samma paket. Enda problemet är väl eventuella garantier och annat som du kan missa om du shoppar från USA. Vad gäller sjökortssystem gillar jag personligen Navionics, det är rätt schysst att få t.ex. hela östkusten för styvt 3000kr... När det dessutom är bra kort!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men det ska väl gå att kringgå eller?? Tacksam för svar. Mvh. Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst kan man komma runt tull o moms.. se till att den som skickar lådan till dig packar ur allt ur dess orginal förpackning. Bästa är även att skicka saker separat.. Jag har lyckats ett par gånger med att en vän till mig som bor där har packat ur allt ur dess förpackning och packat om det i en handduk och det har kommit igenom eftersom det numera är begagnat(eftersom orginal förp, är bruten) Har dålig koll på om Navman har Världsgarati men annars måsta man skicka tillbaka den till USA för garantijobb...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glömde o sägat att jag inte vet vad lagen säger... :-?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det går att komma runt, MEN det är inte alltid det lyckas, störst chans privat avsändare, och eftersom det är lite lotteri = kalkylera med att kostnaden tillkommer ;-) Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...