Groenling 3 Postad 4 Mars , 2009 Någon som vet vad som har hänt med Roddarn? Det var länge sedan man läste hans inlägg. Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 4 Mars , 2009 Han har inte skrivit ett inlägg sedan slutet -07, detta p.g.a att han råkade ut för ett av dom absolut fulaste påhoppen i MG-s historia, inlägg som dessa fega personer sedan raderade! Sven, du är inte ensam att sakna honom, men det var ett antal, framförallt en person som stördes allvarligt av hans inlägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 Mars , 2009 Dessvärre var det så att Roddarn skrev svar på frågor i alla ämnen. I en del fall hade han ingen aning om vad det var som han svarade på, och svaren var helt felaktiga. Jag vet att jag skrev ett tillrättaläggande på ett inlägg om böldpest, där han var helt ute och cycklade. Kollade lite i samband med denna tråden och fann nått intresant. Se inlägget längst ner i denna tråd http://www.maringuiden.se/forum/;thread=192220 tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 4 Mars , 2009 Tommy, jag säger inte emot dig om att svaren i alla lägen inte stämde med verkligheten, utan det jag reagerade över var hur fult påhoppet var, man kan vara lite smidigare när man påpekar för folk att dom har vissa kunskapsbrister istället för att skriva ett inlägg som enbart var ett påhopp där man ville ha med sig fler medlemmar som skulle hålla med, det hade varit bättre att trycka på mailknappen och enbart skriva till R. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 6 Mars , 2009 Hej, jag fattade inte riktigt vad du syftade på när du hänvisade till länken. För övrigt har jag med mina begränsade kundskåper läst mer än ett felaktigt inlägg. Alla svarar ju så bra som de kan och är det nåt fel och någon annan kan över bevisa detta är det ju bra för alla. Ingen lämnar ju garanti för sina svar. Men man skall väl inte hoppa på någon som bidrar till livliga diskussioner och iallafall för mig med värdefulla tips. Hoppas att han kommer tillbacka nån gång sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Mars , 2009 Om man vill lära sig så är ju det ju bra om de svar man får på en fråga stämmer med verkligheten och inte är tagen helt ur luften. Om du inte fattar vad jag menade med länken, tycker jag att du skall läsa sista inlägget i den tråden och begrunda den. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 6 Mars , 2009 Roddarn var ju rolig på sitt sätt, men hans svammel i var och varannan tråd var bara lite för mycket. T.ex. här där han försökte förklara varför man ska köpa dyra tuber med olja i stället för liter-flaskor: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=187365 Det var nån, kommer inte ihåg vem, som skrev en dissa Roddarn-tråd. Både Roddarn och dissaren försvann efter det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 6 Mars , 2009 jag hittar inga fel i hans argumenation, och just ang olja håller jag med honom om att bra motorer behöver bra oljor :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 6 Mars , 2009 Jag fattar i alla fall inte detta: Är det för att du kanske har funderingar på om du skulle kunna använda samma olja till både bil och båt? I sådana fall är svaret att det bör du absolut inte göra. Varför, när det är samma olja i små tuber för båtmotorn, som i liter-flaskor för bil? Eller detta: Men....ett tips är att se till att använda den marina förpackningen så länge man har garantitid kvar på motorn. I annat fall kan ju tillverkaren i sämsta fall hitta en ursäkt och ett argument till att garantin inte gäller om det skulle komma fram att man har använt bilförpackningen! Bara svammel! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 6 Mars , 2009 Oljans kvalitet och bytesintervall (liksom impellerbyte och vinterkonservering) är bara dumsnålt att inte sköta till punkt och pricka tycker jag. Tycker han. Han får väl tycker som han vill, tycker jag :-) De tekniska specifikationerna kan jag inte, men det är absolut ingen tvekan om att du bör använda sådan olja som är rekommenderat till respektive användningsområde. Det håller jag med om. Om man inte vet att specifikationerna är lika tar jag det säkra för det osäkra. Men det var inte meningen att starta en tråd om kvaliteten av Roddarns svar. Jag undrade bara vad han tog vägen. Ingen verkar veta, så då avsluta vi det hela tycker jag. /Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Mars , 2009 Han kanske finns mitt ibland oss under ett annat nick!? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 6 Mars , 2009 Nej det är inte jag Ärligt talat så var en hel del inlägg riktigt givande, medan andra var svammel visst. Men vem har inte svamlat, förutom jag alltså? Man blir som sagt äldre, även om det inte syns Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 6 Mars , 2009 Hehe.. många byter nick efter ett tag... undrar bara varför?? Roddarn är säkert här, liksom steve och BB, och kanske till och med Urban.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 6 Mars , 2009 Inte en chans Så duktig är inte jag och det står jag för Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 6 Mars , 2009 Äsch. var inte så blyg nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Mars , 2009 fan du nämner massa gamla stuvar som man knappt kommer ihåg. är ju inte direkt ny här på forumet så man har ju vart med om en hel del. vissa bra vissa mindre bra.. Steves farttråd är en personlig favorit =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 475 Postad 8 Mars , 2009 Håller med Roddaren om att använda för ändamålet rätt produkter som tillverkaren rekomenderar. I allafall under garantitiden. Vid eventuell garanti tvist när det gäller oljor så kan oljan lämnas på analys för att se så den innehåller de den ska. Olja är ju billigare än whisky så ta en vit helg och låt växelhuset få njuta istället. Men många av snåljåparna på detta forum nyttjar väl hemkört, och då blir man inte förvånad av vissa frågeställningar. ej nykterist JJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamma 0 Postad 8 Mars , 2009 Det var ju inte länge sedan han var inloggad. Användarnamn (alias): Roddarn Län: Medlem sedan: 04-12-15 kl 04:29 Senast inloggad: 09-01-26 kl 00:17 Antal inloggingar: 2066 Antal foruminlägg: 1592 Medlem i klubbar: Inga klubbar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 8 Mars , 2009 jag kollade faktiskt hans sjöbord, men detta missade jag. Då har jag startat tråden i onödan :-) Men roligt ändå att så många har engagerad sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 8 Mars , 2009 Det är väl rätt många som svamlar på detta forum, inte direkt unikt för en enda person. Det är ju upp till var och en att kritskt granska det som står här, man får ju ta tipsen här för vad de är. Bemöt felaktigheterna i den fakta som framställs istället för hoppa på en eller flera personer. Jag har för egen del fått hjälp av Roddarn i några inlägg, det är lätta klaga på andra men ibland kanske folket här borde ransaka sig själva först. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 8 Mars , 2009 Jag håller med dig. därför tycker jag att det är synd att Roddarn drog sig tillbacka. Hoppas att han ändrar sig nån gång Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser