JungmanJansson 0 Postad 3 Mars , 2009 Jag ramlade in på ett försäkringsbolag med namnet Försäkringsproduktion under mitt mässbesök i helgen. De är tydligen kopplade mot Ålands Ömsesidiga. De hade överlägset mycket lägre premie än det jag har idag på Atlantica. Dessutom hade de helt fria tider för att lägga i och ta upp båten, lägre krav på låsning etc. Utöver det var de trevliga att prata med men det är iof alla säljare... Finns det någon här som har erfarenhet från Försäkringsproduktion eller som har granskat deras vilkor lite närmare? Tar tacksamt emot synpunkter. Mvh JungmanJansson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
n_eliasson 0 Postad 21 April , 2009 Hallå, hur gick det? Valt att använda dig av FP? Sitter själv i valet mellan dessa och svenska sjö... MVH /N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JungmanJansson 0 Postad 21 April , 2009 Ja, jag tecknade försäkringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Treudd 0 Postad 21 April , 2009 Teckna försäkring är en sak, få ut pengar vid skada en annan..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 21 April , 2009 Hur är de i förhållande till Svenska sjö, som är en av de billigare? Kollade du det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JungmanJansson 0 Postad 22 April , 2009 Har inget minne av att jag kollade pris med Svenska sjö. Fick däremot ett nytt pris från Atlantica på knappt 3 000 kr. På FP betalar jag 1 600 kr och min uppfattning är att jag har fått bättre vilkor. Det finns ju alltid människor som är rädda för nyheter/förändringar och som använder argument som att man vet vad man har men inte vad man får. Jag har dock svårt att tro att en ny aktör på försäkringsmarknaden har råd med så enkla misstag som att t.ex. inte betala ut rätt ersättning vid skada. Till jag hör annat är min uppfattning att jag gjort en lysande affär genom att spara ca. 1 400 kr per år i försäkringspremie. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jiha 0 Postad 22 April , 2009 Tack för tipset! Har efter att ha kollat upp kredit, faktiskt försäkringsbolag (ålands ömsesidiga), bolagsfakta, villkoren samt talat med en trevlig säljare i Piteå valt att byta från Svenska Sjö till FP. En ganska liten risk tycker jag som mer än väl vägs upp av en premiesänkning på 40% med lägre självrisk. // Jiha Senast ändrad av jiha | 22 april 2009 | 12:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser