Andyh 0 Postad 3 Mars , 2009 Är det ngn som vet vad det bästa sättet är för att få av gamla stripes från båten? Skrapar man lär det bli märken i gelcoaten. Någon sade till mig att man skulle värma o skrapa. Vad är bäst?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 3 Mars , 2009 Värmepistol så att stripen mjuknar sen kan du dra av den med fingrarna. Använd inte skrapa och var försiktig med värmen. Ev rester av klister tar du med kemisk ren bensin eller speciell klister bortagare. Finns en som är citron baserad. Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
asok 0 Postad 3 Mars , 2009 Jag tog bort med kemisk bensin och skrapade med en smörkniv =) Tog några timmar men gick rätt ok. Jag värmde inte, men någon tipsade om hårblås, eftersom vanlig värmepistol blir för varmt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 3 Mars , 2009 Jag använde en vanlig varmluftspistol, den har ju normalt två lägen och sen kan man hålla den en bit ifrån och inte koncentrera värmen på ett ställe utan svepa med den. Det finns något som heter omdömme Tog bort en stor logga när jag sålde min förra båt för två år sedan och det blev kanonbra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svenke 1 Postad 3 Mars , 2009 Den här används på bilar med bra resultat. Går säkert på båt också. http://www.smartab.com/produkter/stripeborttagare.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 3 Mars , 2009 Hårfön funkar perfekt. Tvätta ytan med Casco Limtvätt om det finns rester kvar av limmet. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 3 Mars , 2009 Den där är GRYM!!! kan varm rekomendera! bättre än allt annat som nämnts här. tror den finns på sga i solna (sthlm) en 3m produkt från start Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andyh 0 Postad 4 Mars , 2009 Tack för alla bra svar. Nu vet jag ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf76 0 Postad 1 Maj , 2009 jag körde med hårfön gick jättebra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser