Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
petgre

Båtmässan i Stockholm våren 2009 - bra erbjudanden?

Rekommendera Poster

Ni som har hunnit gått runt på mässan, är det bra priser och erbjudanden på tillbehör?

Eller är det mest vanliga priser?, tänker framför allt på hydraulstyrningar och mindre navigatorer

//Peter

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var där i söndags och de erbjudande som fanns var väl lika som tidigare år. De vanliga rabatterna på båttillbehör som även finns i butikerna fram till mars/april.

Navigatorer kikade jag på och de minsta ligger på ca. 6 000 kr med karta för Stockholm/Mälaren. Blev faktiskt lite imponerad av Eagle (Lowrance) som hade en 5 skärm och fin upplösning för samma pengar som en i mitt tycke ganska risig Garmin 420.

Tittade inte på hydralstyrning.

Köpte själv ett par nya flyvästar i någon fyndlåda (ca. 200 kr/st) och en wakeboard som jag tror att jag fick ett bra pris på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ah, wakeboard med bra pris? Nu blev jag nyfiken för det är precis vad jag hoppas på att hitta.

Vad fick du tag i och till vilket pris? Stort utbud?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga speciella erbjudanden tycker jag. tittade mest på uppbläsbar väst och el manöv strålkastare. värst var en firma (tror det var Erlandssons eller SeaSea) som körde stora röda prislappar med mässpriser. som vid närmare kontroll visade sig skilja 2-10 kronor mot katalogpriserna. och då pratar vi varor som kostar kring 1000 lappen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en på NoComply av en oerhört trevlig kille som bröt på engelska.. Den hette Liquid Force.

Bräda med bindningar  handtag/lina repet som ser ut som ett Y väska hamnade på 2 800 kr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni går förbis ELFA's monter ( japp,de ställer ut för första gången ) så har de Triax UFO TV antenn till kalasbra pris, 599:- som bryggan tar 895:- som mässpris.
Även en växelriktare 600 W sinus för 1500:- där ord. pris är 2100:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte n Ctek laddare för 550:- mot tidigare 695:- på Erlandsson, såg att någon av de andra stora (seasea, hjertmans, osv.) hade 20% på hela sortimentet.

 

// Jiha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade väl inga egentliga inköp på listan utan tänkte köpa några göswobbler på mässan.. men uj vad jag blev besviken! En monter med fisketillbehör..! Skulle köpt i Göteborg.. Rynkar

Hittade däremot en jacka som hade kostat 1800kr och såldes för 400kr.. verkade väldigt fin och bra, så den åkte ner i en kasse tillsammans med ytterligare en massa broschyrer..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som tidigare nämnts inga jätteerbjudanden, det bästa jag hittat hitills på tillbehörssidan är Watski som har 2 000kr rabatt på Torqueedo Travel 801

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade kylskåp hos Erlandssons brygga och sparade kr. 3000:- vid att handla på mässan framför i butiken (Mässpris -2500 och fick därtill med teakfront av värde kr. 250:-)

Nu vet jag vad jag har att göra i dagarna framåt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

50W solpanel hos Erlandssons för 2495kr låter bra

Eller är det nån sämre modell?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev en Eagle 642 för 4450 :-, känns ganska prisvärt i sammanhanget, det är ju i alla fall 640*480 i upplösning. Förmodligen kostar den 3000 på söndag men men...

Någon som har denna och har en uppfattning om hur den är i en styrpulpet, syns skärmen bra? Andra åsikter?

 

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev 40m 12mm ankarlina för 269kr hos Erlandssons.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Solcellspanelen 50w från erlandssons verkar riktigt schysst. Garantin säger att den ska ha kvar 80% kapacitet efter 25år. Allstå 25års garanti. Och 10år för 90% av nykapaciteten. 2495kr är grymt bra.., måste glida förbi butiken o shoppa mig en panel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev en ctek 3600 laddare på clas olsson för 395 och en baltic automatisk flytväst och en badring som oxå köptes på clas olsson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Erlandsson erbjöd ju gratis biljett till Mässan om man handla för 1000kr. men fy satan vad lurad jag blev. den biljetten gällde bara i 3 dagar av 9-10. SÅ jeevfla ruttet att marknadsföra sina produkter på.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta måste ha varit en fruktansvärt traumatisk upplevelse för dig, eftersom du måste bomba flera trådar med samma inlägg. Hur många trådar har du som mål att sprida budskapet i?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...