Byggnads 2 Postad 1 Mars , 2009 Jag är trött på att bryta av tändningsnycklarna därför skall jag bygga in instrumenttavlan. Vet ni var man kan köpa en färdig plast låda där jag kan montera instrumentavlan (volvo penta)Jag tror att tavlan är ca 18X15 cm. Eller någon av er har någon som ligger och skräpar som ni vill sälja. Eller det är en sådan detalj som man får tillverka själv. Hoppas på svar. Carpe Diem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 2 Mars , 2009 Det borde vara både enklare och billigare att byta ut tändlåset mot en eller två omkopplare med tre lägen: Av - på - start (återfjädrande). Och ha en huvudströmbrytare från batteriet inne i båten som lås. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Byggnads 2 Postad 2 Mars , 2009 Jo det är riktigt att man kan byta ut tändningslåset. men jag ser fler fördelar med att instrumenttavlan sitter i en liten infälld låda. Så frågan står kvar, var kan man köpa en sådan infällningslåda i vit plast eller något annat material. Är här någon som tillverkat något liknade själv?? och isåfall hur och i vilket material? Carpe Diem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 3 Mars , 2009 Tillverka en själv, inte så svårt om man kan hantera plast. Bygg en plugg, lägg på gelcoat och plast, sen är det bara att finslipa och plasta in i båten Känner du att du inte klarar det själv så finns det företag som kan göra det åt dig, till exempel Plastskador & Montage i Svinninge (Åkerberga) riktigt duktigt det dom inte kan om plast är inte värt att veta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 3 Mars , 2009 Jag är faktiskt inne på samma spår! Mitt tips är att du köper en teflon eller rostfri ugnsform. Har sett en annan ha det och det var riktigt snyggt. Kolla upp att du har tillräckligt mycket utrymme bakom instrumenttavlan innan du börjar såga upp båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser