Ingo112 0 Postad 1 Mars , 2009 Hej har köpt en barracuda med en 50hp mercury från 1966 nu undrar jag om det sitter nån spole för laddning på dom och så undrar jag om det fins startmotorer att sätta på dom. mvh Ingo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 1 Mars , 2009 Du får titta under svänghjulet om det kommer fram två trådar, plus om svänghjulet har kuggar. Har du detta kan du sätta startmotor på, dvs om du har fästet för startmotorn sittande på blocket. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingo112 0 Postad 2 Mars , 2009 Tack för svaret får kolla om det kommer fram trådar .Ja det fins fäste för start motor på blocket då gäller det bara att försöka få tag på en startmotor. Tackar ännu en gång MVH Ingo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingo112 0 Postad 23 Mars , 2009 Tyvärr så fans det inga kablar under svänghjulet och dessvärre ingen kuggkrans på svänghjulet .nu undrar jag om det fins någon som har koll på vart man kan få tag på begagnad spole ,svänghjul och startmotor.Fins det nån båtskrot har sökt lite på nätet men inte hittat nån mvh Ingo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 23 Mars , 2009 http://web.telia.com/~u16602115/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser