Fredrikk 0 Postad 27 Februari , 2009 Hej! Har ett delikat problem. Jag har tappat min propeller på min Maxi 77. Motorn är en Volvo Penta MB10a med 110S-drev. För att få tag på en ny propeller måste jag veta vilket håll den snurrar, dvs. hur bladen ska vara. Men hur vet jag det när jag tappat propellern? Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 27 Februari , 2009 Hej! Om en snurrar på motorn, elektriskt eller mekaniskt, så kan en annan stå under båten och notera åt vilket håll axeln snurrar. Du måste givetvis ha framväxeln i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrikk 0 Postad 2 Mars , 2009 Tack! Så sant, enkelt, den går ju att snurra mekaniskt. Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 2 Mars , 2009 Börja med att titta på drevet, där sitter en skylt med exakt typbeteckning på ditt drev och dess utväxling. Ring därefter drevia.se. De löser ditt problem. Alla 110 drev jag känner till snurrar motsols dvs mot babord vid gång framåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser