Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Gedda

Vad tror ni om sommaren?

Rekommendera Poster

Som ämnesraden lyder så vad tror ni om sommaren med stundande finanskris? 

tror ni det blir mindre folk ute på kusten eller kanske tvärt om?

gästhamnspriserna sjunker?

bara lite nyfiken på hur ni spår sommaren..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte det blir nån större skillnad alls. =)

Vädret styr mer än ev. finanskriser tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite svårt, men med tanke på kronans värde ( man vet ju inte var det tar vägen). Så får man i större utsträckning kanske trängas med turistande båtar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det blir väl som vanligt då kanske. en helvetes massa jävla norrmän :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrattande Ja, och fler segelbåtar.

Idag.
Årshögsta för bensinen.
De ledande bensinbolagen höjer priset på 95-oktanig bensin med 30 öre till 11:59 kronor per liter. Det är den högsta noteringen hittills i år. Dieselpriset höjs med 30 öre till 11:29 kronor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kommer att bli lika mycket som vanligt. Gästhamnspriserna sjunker inte, utan stiger. I år blir det semester i Augusti och September, två månader. Vi siktar på Engelska analen. Slipper man norrmän där?  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Knappast Skrattande Åk till Norge, det lär väl bli tomt där.  Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför slippa norrmän?

Ett trevligt båtkunnigt folk. Det är i alla fall min erfarenhet.

Tar semester i juni. Förmodligen färre båtar då än juli, som jag hade i fjol.

Det blir säkert en hel del tyskar och danskar också, som vanligt på kusten.

Tror att fler semstrar i sverige i år, mycket på grund av svag krona och osäker konjunktur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför slippa nrrmän?
De är ju så jäkla stöddiga och inte kan de förstå att vi iaf har fiskleverolja! Skrattande

Sedan så tar de ju alla guld i skid-vm också.

Syns de är lit vansklin og snacke med dem å. Flört

Allt är inte så jäkla grejt Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du nåt emot oss norrmän?

Vi bohuslänigar har aldrig godkänt freden (var det) 1658, då dom elaka svenskarna tog Bohuslän och Halland mm. Vi firar alltid 17 Maj hemma.

Dessutom ärdet väl för dom flesta ett känt fatum att om Karlstad eller kanske tom Göteborg hade varit Sveriges huvudstad i stället för Stockholm, had vi fortfarande varit i union med Norge.

Dessutom håller ju norrmännen på att köpa upp oss. Jag och mina arbetskompissar blev sålda till ett norskt bolag den 1 januari i år. I dag fick jag min arbetsbil ommärkt med det nya bolagsnamnet och logga. Så man får nog passa sig för att tala allt för illa om norrmännen. Det är ju dom som skall sponsra mina båtar i framtiden istället för finnarna.

http://susning.nu/Norgevisan

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, jag tror inta att våra gästhamnpriser kommer att sjunka, de är redan så låga. Någon värre trängsel har vi heller aldrig. Det är som någon tidigare skrivit, vädret som avgör mer än konjunkturen. Problem med norrmän har vi inte, utan de som kommer upp är riktigt båtfolk och trevliga. De som skämmer ut sig har jag förstått är oftas nyrikingar och där är jag rädd att det mer är pengarna som styr än nationaliteten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrattande Oss?
Ja jag får väll sälla mig till skaran då.
Fast jag hör nog mer till fjellfinn släktet. Glad Med Öksfjord då som hemmavatten.
Glad iaf Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att det finns risk för att det blir några fler som väljer att spendera en vecka extra på sjön istället för på Kanarieöarna.
Men, som sagt tidigare, så tror jag vädret avgör om det kommer kännas trångt eller inte.

Min lösning är att semestra i början av maj och i augusti. Det räcker med helgturer i juli.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror nog att dom flesta kommer att prioriterar sjölivet trots att kassaskåpet gapar tomt. Möjligen så kommer skärgårdskrogarna få mindre gäster då många äter medhavd mat istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske det inte blir lika många sjömil under säsongen för de som är beroende av soppa-priser.

En hamn är ju lika ny antingen den ligger 10 eller 50 sjömil bort.

Redan i sommras var det färre besökare i Gräddös gästhamn i Roslagen, då var ju också soppan extremt dyr. De var lite bekymrade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

och egentligen så om man tänker dom som har jobb osv dom har det ju bättre i dagens läge. räntorna är lägre, mer i lönekuvertet osv. 

och som någon tidigare talare sa, skärgårdskrogarna kommer nog få sänka sina priser om dom vill ha gäster. jag menar det är sällan billigt på en skärgårdskrog..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror kanske att vi får se ännu flera utländska båtar nu när kronan är svag. Förra sommaren var det ju en hel del spännande utlänningar i skärgården och vad kan vara bättre upplevelse, turistmässigt, än att resa på östersjön en härlig sommar? Skärgården i Sverige och Finland är ju fantastisk, eller hur?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...