Edd1e 0 Postad 26 Februari , 2009 Jag tänkte byta ut fönstren till min båt och undrar först om lexan är att föredra framför plexiglas? sedan om någon vet ungefärligt pris på dessa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 26 Februari , 2009 Kontakta den här: http://www.blocket.se/vi/20432419.htm?ca=11_s Han kan säkert ge dig såväl tips som priser. Jag har ingen aning om vem det är och om han är bra/billig/kunnig men såg annonsen på Blocket igår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 27 Februari , 2009 Plexiglas ger bättre genomsikt men krossas lättare. Lexan (polycarbonat) gulnar och repas lätt och blir svårare att se igenom. Ser ganska snart ofräscha ut. Men okrossbart, ett helt fanstastiskt hållbart material. Finns det plats för tjocka rutor skulle jag välja plexiglas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magnusjansson 0 Postad 27 Februari , 2009 Undrar också vart man köper plexi, tänkte såga till nya rutor själv! Gärna i Stockholm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seagate 0 Postad 10 Maj , 2009 Plexi kan du köpa hos glasmästaren för det mesta. De sågade ut rutan till lillbåten åt mig iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 10 Maj , 2009 Yes. Glasmästaren skär ju ut de rutor du vill ha. Men det stoooora joxet är ju listerna. Hur knöligt som helst tycker jag...... Senast ändrad av Reine | 10 maj 2009 | 21:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser