maltei 0 Postad 26 Juni , 2004 Hej ! Är det någon som vet vad det är för fel om motorvarvet varierar 200 varv upp och ner til sysnes slumpmässigt? Har gjort det under en tid. Har bytt filter, men det hjälper inte.. Verkar vara under last som den varierar oftast. Någon som vet vad det är ? Hälsn. Malte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 27 Juni , 2004 varvtalsregulator ok? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst johan broman Postad 28 Juni , 2004 Jag har samma problem på min MD 21B och har fått tipset (efter att ha bytt filter) att göra rent silen som sitter i huvuddieselpumpen (där gasvayern sitter)! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maltei 0 Postad 28 Juni , 2004 Finns det en sil där?. I högtryckspumpen? Jag gjorde rent en sil i matarpumpen! Problemet löstes inte av det! Har försökt att bli av med luften, men jag ser fortfarande en hel del bubblor som dansar omkring i glaskoppen på finfiltret när jag kör motorn. Varvtalsregulator. Kan den gå sönder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bcrh 0 Postad 28 Juni , 2004 Hej Malte. Kolla sid 33 på MotorbåtSnack finner du några bra lösningar. Samma problem hade jag själv.Lösningen fanns på sid 33. /Atinah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser