Gå till innehåll
söndag 16 februari 2025
Riwallen

Separat eldriven toapump

Rekommendera Poster

HEJ!

Någon som har något förslag på någon el pump för septitanks tömning 38 mm invändigt mått. Har kollat på Hjertmans produkter men tyckte de var för dyra Skäms  Har sugtömning med men skall ha el tömningen som säkerhet i  fall ja ej hinner till tömningsstationl.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Jabsco's dyra membranpump. Jag tycker det är värt att man inte riskerar att den går sönder om den får suga torrt. Det är svårt att veta när tanken är tömd och jag vill INTE i onödan byta pump med fylld tank Tyst.

Men det finns billiga pumpar med impeller men de har du väl redan förkastat. Ett alternativ är att ta en hand-driven länspump. De är iofs inte billiga de heller och dessutom är de inte diffusionstäta. Sån hade jag tidigare men bytte till el-driven och lukt-säker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller på med precis samma sak, (Vet av erfarenhet sen i somras hur tryckt stämningen blir ombord när tanken är full, och sugtömningen i hamnen pajat) fast jag hade en kvarnpump liggande som jag bytte impeller och packningar i bara. Kan säga att kostnaden för slangstumpar, kulventil, bottengenomföring och alla andra små latjo prylar som behövs (många slangklämmor blev det) kostar mer än vad Hjertmans tar för en pump....å det är värt detCool 

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...