Yadis 1 Postad 25 Februari , 2009 Håller på och försöker skapa en katalog över båtsiter. Försöker även komma på vilka kategorier jag ska ha med. Så om ni har lust gå gärna in på sidan(den är långt från klar, ej helt översatt heller. Ska också hackas om mer) o föreslå nya kategorier här i forumet eller klicka på lägg till en site uppe till vänster på sidan och föreslå siter som borde vara med. Nej, detta är inte reklam, behöver bara lite input:)http://www.marinalankar.se Senast ändrad av Yadis | 26 februari 2009 | 19:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 25 Februari , 2009 Jag har alltid input. Är det nåt jag kan så är det att tycka. =) Först undrar jag såklart över vad det är du vill nå ut med, med sidan. Är det i stort en länksamling du tänkt dig? I nuvarande form känns den lite rörig. Svårt att hitta ett hem i sidan där jag känner att det finns ett naturligt navigationscentra. Man har inte många sekunder på sig att skapa ett intresse för en sida innan användaren klickar sig vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 25 Februari , 2009 Japp meningen det ska bli en katalog med bara marina länkar. Siten är freeware så jag är fast i hur den är utvecklad just nu, tills jag ändrar nåt i den. Men just nu försöker jag bara komma på vilka kategorier jag behöver ha med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 25 Februari , 2009 Här finns det förslag till länkar http://madrassen.se/forum/index.php Jag är mest intresserad av utländska sidor just nu, så hittar du några sådana bra mottager jag gärna dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gonil 10 Postad 26 Februari , 2009 Då kan du ju lägga upp www.flipper850.se :-) Med vänliga hälsningar Göran Senast ändrad av gonil | 26 februari 2009 | 10:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 26 Februari , 2009 Mycket trevlig sida. Den lägger man nog upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 26 Februari , 2009 Sidan är inlagd. Sen var nån snäll o la till sida för Ryds 695-klubben. Lägg gärna in fler länkar om ni vill. Har nu köpt domän så nu kommer siten snart bli lite renare o få en alldeless egen adress. Håller också på att skriva ett windowsprogram som ska gå till siter o plocka ut alla länkar(så kallad Web Crawler) och lägga dom auto i databasen, så jag får lite fart på siten. Just nu kör jag accessdatabas, men det håller jag också på att ändra till SQL-Server. Senast ändrad av Yadis | 26 februari 2009 | 13:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 26 Februari , 2009 Ny ligger den under sin domän. Men mkt kvar att ändra o fixa med innan siten känns klar. http://www.marinalankar.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 26 Februari , 2009 Du kan ta min också om du vill ha en bygga-båt-sida Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 2 Mars , 2009 Nördvarning på nedanstående:) En liten update. Har programmerat så fingrarna blöder i helgen(säkert suttit 30 timmar) och är väl klar med cirka halva siten vad gäller att hacka om det till sql-server samt C# i visual studio 2008. Även viss översättning kvar(det var tidigare access och visual basic o siten var på engelska). Har även letat reda på en så kallad Web Crawler(struntade i att skriva en egen), dvs programvara för att automatiskt leta reda på t.ex båtsiter på internet. Programvaran ska förhoppningsvis göra att siten snart kommer kunna ha 1000-tals båtlänkar i databasen. Denna programvara kan t.ex använda söksiter(ex. google) för att hitta alla siter man letar efter. Siterna sparas sen automatiskt ned i en .csv-fil, som man lätt sen kan importera i SQL-serverdatabasen. Efter det måste man dock kolla alla siter manuellt, men admindelen på siten underlättar det jobbet. Säkert nån veckas, eller 2, jobb kvar innan nya versionen kan släppas. Senast ändrad av Yadis | 02 mars 2009 | 02:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 2 Mars , 2009 Den blir jäkligt bra grattis. Kolla på fendern och sailguide. Hamnens wiki. Där hittar du säkert en massa intressant också. Men det får du göra på natten Det blev ett jäkla liv på sailguide när wikin startades angående upphovsrätt osv. Man fick bara länka till dom, inte skriva av sas. Men man kan ju skippa ett frågetecken eller nåt så är det ju din text Nej det kanske inte riktigt fungerar så. På www.madrassen.se finns det länkar, vet inte om du kollat där än. Kanske inte de som du tänkt dig, men många bra sidor att kolla igenom. Ser med spänning fram emot fortsättningen Senast ändrad av Sobril | 02 mars 2009 | 09:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 2 Mars , 2009 Den här kan du lägga in. www.myraboats.tk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 2 Mars , 2009 Inlagd. Men det är bara att klicka på lägg in en site på marinalankar.se så kan ni själva välja vilken beskrivande text som ska med, osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bernberg 0 Postad 3 Mars , 2009 Ännu en båtsida; http://www.bernberg.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 4 Mars , 2009 Inlagd. Men som sagt - lägg gärna till länkar själva på siten, det är enkelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 10 Mars , 2009 En liten update. Nya siten är nu släppt som ska vara helt översatt. Den nya kör med sql-server och C#(programmeringsspråk) och ska förhoppningsvis vara blixtsnabb nu. Har även börjar lägga in länkar och är nu uppe i 160 stycken, men hoppas vara uppe i över 1000 innan veckan är slut. Om ni har en bra länk så lägg gärna in den på siten. Bara klicka på Föreslå en länk uppe till vänster på sidan. http://www.marinalankar.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 15 Mars , 2009 Blev inte 1000 länkar innan slutet på denna vecka:( Men över 400 nu. Om det är nån som vill följa arbetet så finns det nu en blogg om det, så slipper jag spamma maringuiden:) Bloggen:http://blogg.marinalankar.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 16 Mars , 2009 Bra jobbat! Lite konstruktiv kritik: Om man går in under en kategori skulle jag vilja kunna välja se alla istället för att behöva klicka på alla underkategorier Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 16 Mars , 2009 Tack Pheubus, arkiverar ditt förslag för att senare läggas till. Senast ändrad av Yadis | 16 mars 2009 | 15:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser