hace1 0 Postad 24 Februari , 2009 Hej, jag har skaffat en oljebehållare till mitt Alpha drev från -88 (Gen I) och undrar hur placeringen av behållaren brukar se ut när det är originalmonterat i båten. Sitter den på insidan av akterspegeln eller skruvad på motorn? Gärna en bild om någon har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 25 Februari , 2009 Detta var lite udda ... har aldrig sett en oljebehållare till Alpha 1 an !?!?! Finns genomföringen redan där på skölden och vidare in i drevet eller är det något du själv fixar dit ? klart intressant, om det är en enkel procedur, iså fall blir jag den första ( efter dig ) som också kopplar på en sån ! Din behållare kan du sätta på bästa lämpliga ställe .. (bilden är på en NY v8,sitter till vänster om oljefiltret) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 25 Februari , 2009 Det går inte. Måste vara ett Gen 2 drev. Om du nu inte har gen 2 överhus och sköld till ett gen 1 underhus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 25 Februari , 2009 Jag antar att du köpt en sådan oljebehållare som är avsedd för drev som inte har oljebehållare originalmonterat.. Som man drar en slang genom akterspegeln och sen ansluter till övre oljepluggen på drevet. Placeringen på nyare motorer kan du se på Jocke´ s bild.. Sitter normalt där.. Men var som helst funkar bra. Se till att få lite höjd bara så du har fall på slangen ner mot drevet. Jag har sett den sitta både på akterspegeln och på nåt skott i motorrummet. Att tänka på förutom höjden är väl att den ska vara hyfsat lätt att komma åt för påfyllning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hace1 0 Postad 25 Februari , 2009 Det är riktigt, jag måste borra hål i akterspegeln men sen får jag väl placera efter bästa förmåga när jag ser hur det ser ut i båten med fall mot drevet, http://www.mercstuff.com/reservoir.htm Köpte mitt kitt från drev.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser