Gå till innehåll
söndag 16 februari 2025
hace1

Alpha One - Oljebehållare

Rekommendera Poster

Hej, jag har skaffat en oljebehållare till mitt Alpha drev från -88 (Gen I) och undrar hur placeringen av behållaren brukar se ut när det är originalmonterat i båten. Sitter den på insidan av akterspegeln eller skruvad på motorn? Gärna en bild om någon har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta var lite udda ...  har aldrig sett en oljebehållare till Alpha 1 an !?!?!

Finns genomföringen redan där på skölden och vidare in i drevet eller är det något du själv fixar dit ?  klart intressant, om det är en enkel procedur, iså fall blir jag den första ( efter dig ) som också kopplar på en sån !

Din behållare kan du sätta på bästa lämpliga ställe ..  (bilden är på en NY v8,sitter till vänster om oljefiltret)

post-11345-1394235797,1405_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går inte. Måste vara ett Gen 2 drev. Om du nu inte har gen 2 överhus och sköld till ett gen 1 underhus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag antar att du köpt en sådan oljebehållare som är avsedd för drev som inte har oljebehållare originalmonterat.. Som man drar en slang genom akterspegeln och sen ansluter till övre oljepluggen på drevet. Placeringen på nyare motorer kan du se på Jocke´ s bild.. Sitter normalt där.. Men var som helst funkar bra. Se till att få lite höjd bara så du har fall på slangen ner mot drevet. Jag har sett den sitta både på akterspegeln och på nåt skott i motorrummet. Att tänka på förutom höjden är väl att den ska vara hyfsat lätt att komma åt för påfyllning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...