niklas0000 0 Postad 24 Februari , 2009 Jag har några gjutformar i fiber o epoxy för modellflyg som jag gjort reperationer i och skulle vilja få på svart formgelcot på ett bra o slätt sätt. Kan man spruta på formgelcot? Kan man blanda upp den med aciton och så fall med hur mycket? Och hur mycket härdare behöver man? MVH Niklas.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 24 Februari , 2009 Jag skulle rekommendera att du gjuter en plugg i dina befintliga gjutformar, och sedan gör en ny bra gjutform från grunden på dessa pluggar. Gelcoat ovanpå epoxy är generellt sett svårt, och att lägga gelcoat (eller snarare topcoat som det måste vara då) över en hel form och få det jämnt kommer kräva mycket slip och polerarbete. Att göra en helt ny form på korrekt sätt lär nog gå snabbare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thomas_sundberg 1 Postad 24 Februari , 2009 utöver ovan kommentarer vill jag lägga till: förtunna gelcoat görs med Styren, ej Aceton. Härdare är så kallad Mex peroxid, finns i alla båtaffärer. (mykcet giftigt!!!) Spruta går bra men som sagt, slip och polera i massor blir det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thomas_sundberg 1 Postad 24 Februari , 2009 förlåt, du ville veta hur mycket, står på förpackningen, men mellan 1-2% beroned på hur fort du vill att det skall härda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser