jerkander 0 Postad 23 Februari , 2009 Tjenare, Skulle behöva lite råd.Har en J14 långedragsjulle ståendes färdig slipad,oljad under en pressening på gården. Jag vet att jag inte kan börja lacka o måla skrovet o däck m.m förens det blivit plus grader även under natten. Men kan jag börja inuti ruffen. Har vart inne i den på morgonen o kollat fukt nivån, har inte vart särskilt allvarligt. Så frågan självklart. Kan man börja? ha de gött Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
okn1 0 Postad 24 Februari , 2009 Hej I fjol lackade ja åde in och utvändigt när snön forfarande yrde. tar lite längre tid för de att torka men visst gick de.... om du vill att de ska gå lite snabbare så kan du ju ställa in en kupévärmare i ruffen. Ha de bra Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Februari , 2009 Du kan absolut lacka nu, jag lackar detljer på båten oavsett temperatur, använder visserligen fernissa istället för lack, men det kan väl knappast spela nån roll, men som sagt torktiden ökar med kylan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 24 Februari , 2009 Jag lackar också när det är minusgrader. Det viktigaste är att man lackar på morgonen så att man inte får en tempsänkning under dagen med kondens som följd innan lacken satt sig, då blir lacken dimmig. Det viktigaste är att det är torr luft ute, och så här års är det ju myggfritt också! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jerkander 0 Postad 27 Februari , 2009 tackar för svaren =). låter ju bra då börjar jag hugga i iaf inuti. skrovet får dock vänta tror jag för min fuktmätare tjuter som en stucken gris när ja bara snuddar borden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser