u137 0 Postad 24 Juni , 2004 startmotorn går hela tiden när jag vridit på tändningen??? (tvungen att koppla bort batteriet) båten är en okelbo u14 med en cryhsler 35.. kan det va tänlåset eller statrmotorn ????? tacksam för tips hjälp.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 211 Postad 24 Juni , 2004 Om du ställer tändningsnyckeln i första läget och startmotorn går runt är det tändningslåset, eller om nyckeln inte fjädrar tillbaka från läge två till ett. Om nyckeln ställs i förstaläget och startmotorn inte går runt, motorn startas i andraläget och nyckeln går tillbaka till förstaläget efter start, men startmotorn fortsätter att gå runt är det förmodligen ett relä till eller i startmotorn som lagt av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Martin Postad 26 Juni , 2004 du har inte bytt plats på kablarna till startmotorn och tändspolen?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst daniel Postad 26 Juni , 2004 va söt du är på bilden förresten.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst u Postad 26 Juni , 2004 haha tack för den ...och näää jag har inte byt plats på kablarna jag tror att det är slinoiden kanske som spökar !!! är jag rätt ute då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
u137 0 Postad 28 Juni , 2004 om jag kopplar bort tänd. låset men startmotorn går ändå? kan väl bara vara kortis i startmotorn då? eller den har hängt sig(solinioden) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_Holm 0 Postad 28 Juni , 2004 Det kan ju även vara kortslutning mellan kablarna som ner till solenoiden från tändningslåset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser