Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Nightynine

Garmin 3210C Språkinställning

Rekommendera Poster

Har importerat en garmin 3210C plotter från staterna. Har kollat upp denna lite innan & förstått det som så att man kan välja ett flertal olika språk i plottern varav svenska var ett av dem. Nu var det inte riktigt så då de enda tillgängliga språken är engelska,franska samt spanska. Någon som vet om man kan få det svenska språket tillgängligt på något vis?

//Ove

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en likadan, men köpt här i SverigeCool Tror att du kan få hjälp av SeaSeaObestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är den importerad så är sannolikheten stor att du inte kan ställa om den till Svenska. Garmin Sverige ( tidigare sportmanship ) tar inte i dessa apparater heller så du får nog leva med att det inte finns Svenska. Är det billigt så är det Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det där var ett ganska illa övertänkt uttalande.

Kan man leva med att saker o ting står på engelska så är det väl mer tvärtom i så fall:
En välfylld plånbok bedrar visheten.

Om man köper i Sverige betalar man en shitload pengar för nåt som må vara behändigt, men långt från nödvändigt. Själv kör jag engelska i min Eagleplotter även om jag mkt väl kan välja svenska. Varför? Tja, gammal vana från Win NT4:s tid antar jag. Eftersom alla uppdateringar kom till den engelska versionen först så gick svenska versionerna bort av praktiska skäl.

När det skiljer såpass mkt pengar tycker jag inte man kan säga att snålheten bedrar visheten när man ju faktiskt får exakt samma saker, till ett annat pris. Åtminstone jag skulle lätt leva med att det istf Gå till står Go To.

För att svara på TS fråga då, jag kör inte Garmin men tycker det vore konstigt om inte en mjukvaruuppdatering skulle lösa ditt problem. Det är ju hårdvarumässigt EXAKT samma prylar som man i Sverige betalar överpris för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för svaren! Man tycker det borde gå att mjukvaruuppdaterna denna då den hårdvarumässigt motsvarar en Garmin 3010C, det enda som skiljer är väl att 3210 kommer förladdad med sjökort över staterna. Sedan att det är engelska gör mig absolut ingenting alls, men det var ju inte åt mig själv jag har beställt den tyvärr..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gå in på www.garmin.com Där ser du vad det finns för uppdateringar, Men tyvärr så hjälper nog det inte dig med språket. När du startar GPSn så står det vad du har för version tex 2.1 kolla på hemsidan vilken som är den senaste versionen om det kan hjälpa något

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har nu tagit hem senaste uppdateringen (v5.4) från garmin.se till 3010C plottern, denna versionen ska tydligen gälla för hela 3000 serien. La in den på minneskortet men är osäker på att den verkligen installerades i enheten. hade ju redan den nyaste versionen i 3210'an innan (v3.5) vilken jag antar är samma version som den jag nu försökte lägga in. Hur som helst så gjorde det ingen förändring av språkvalen.. Är det någon som har några tips vore jag väldigt tacksam =)

Senast ändrad av Nightynine | 23 februari 2009 | 19:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vore jag som du skulle jag maila Garmins amerikanska support med en vänlig och positiv förfrågan om hur du ska gå tillväga. En positiv frågeställning brukar göra underverk med supporten av olika slag, istf för How the hell do I change the language :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan berätta att det kommer en jätteuppdatering till Garmin i Mars så håll koll på hemsidan och är det dom senare modellerna med G vision så är det bara att ladda ner dom på SD kort för att uppdatera. Har inte fått något exakt datum än men håll koll

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...