typadis 0 Postad 22 Februari , 2009 Funderar på en båt i 5-6 meters klassen. De båtar jag funderat på är Örnvik 555 WA, Bella 530, AMT 185 BR, HR 510 och Ryds 520 GTX. Någon som har erfarenhet från någon av dessa båtar eller liknande båt. Jag tittar först och främst på en begagnad till vrakpris så här i kristider. Priset jag tänkt mig är 175 - 250 000 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 22 Februari , 2009 Det finns så otroligt mycket att välja på i den pris/storleksklassen. Mitt råd är att gå på mässan om du bor i eller nära Sthlm och bilda dig en uppfattning om utbudet, finns massor av fler modeller i den klassen än de du nämner som kan vara vära att titta på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 22 Februari , 2009 om det är en bowrider modell du vill ha så rekomenderar jag starkt Yamarin 58BR eller 5820 som den tidigare hette. en välbyggd kvalitetsbåt som går mkt bra i sjön med Yamaha F100-F150. Om du även vill kunna sova över nån natt så finns exakt samma båt med ruff fram istället för det öppna bowrider utrymmet och då heter den 59DC eller 5920 (äldre modell av 59dc) Hade en 5920 med F150 och var mkt nöjd. Känner flera som har nån av dessa och alla mkt nöjda. /Daniel Senast ändrad av Yammamoto250 | 22 februari 2009 | 18:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas08 0 Postad 22 Februari , 2009 http://www.blocket.se/vi/20079495.htm?ca=11_s mycket båt för pengarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 22 Februari , 2009 26 fot är lite mer en 5-6 meter /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 22 Februari , 2009 och sen är det väll tvåtaktare på den. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
typadis 0 Postad 22 Februari , 2009 Har fått biljetter till mässan utav Linder Aluminumbåtar men har tyvärr inte möjlighet att dyka upp. Men jag var på en mässa i Stockholm i höstas men givetvis finns det massor. Jag nämnde bara några av de vanligaste som jag titta mest på. Tack ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
typadis 0 Postad 22 Februari , 2009 Absolut har tittat på en sådan båt också. Vi tittar inte på någon båt med övernattnings möjligheter däremot en som man sitter skyddat i tex. en bowrider. Har också tittat på Yamarin 59 HT då jag hade hittat en till ett bra pris men absolut Yamarin gör suveräna båtar! Tack för hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 22 Februari , 2009 Har haft en 5,2 m bowraider med 100 hk 4t. En Yamarin 5220 (numera 53BR) - ett härligt ekipage med 100 hk. Se bla min sjöbod. En relativt modern kan du få för 175-200. Annars är nog Yamarins 58/59 ett bättre alternativ - fås ev för 200-250 beroende på motor. Finns annars en billig Yamarin 64.. DC med 150 hk på Blocket - 299 tror jag han begär. (nej det är inte min båt - jag begär 335). Lycka till med båtaffärerna! . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 22 Februari , 2009 Ang. Yamarin 59Ht så har jag en sådan med en F100 sedan 2007. Båten är kanonbra för sin storlek. Har man småbarn som vi är den nästan enda alternativet om man vill ha en båt so mskyddar bra men samtidigt inte klassiskt HT-tråkig. Så kände vi iaf. hög finnsh på det mesta, bra skrov, trots det lättdriven och snål (0.75-0,8l/nm). Vi har full teak i våran. Något som jag absolut rekommenderar, trots lite krav på underhåll värt varenda krona enligt oss. Du kan nog få loss ett fint ex för ca 250´ kanske. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 23 Februari , 2009 Finns en Galeon/Galia &30 WR -03 på Blocket kanaonbåt för lite stålar med fina omdömen. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamma 0 Postad 23 Februari , 2009 AMT båtarna verkar säljas billigt på Blocket nu. Det är nog fina fina båtar i klass med Yamarinerna. http://www.blocket.se/li?ca=12_s&th=1&q=amt&cg=1060&w=3&st=a&ps=&pe=&c= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 23 Februari , 2009 Nu har inte jag tittat på just AMT på blocket, men om du menar nybåtspriserna som annonseras ut så är det nästan alltid med minsta möjliga motor som är godkänd för båten samt noll utrustning. Alltså lockpris. Jag tror begpriserna på AMT kan ligga relativt lågt ett tag till eftersom märket fortfarande är relativt okänt för många? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamma 0 Postad 23 Februari , 2009 MV marin verkar också vara fina båtar, läs länken nedan. En kille som var i samma sits som du. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=266894&highlight=amt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 23 Februari , 2009 Ta en titt på www.micore.se prisvärda båtar som går bra i sjön och känns välbyggda. Kanske en 550 GTX kan vara ett alternativ? Sen finns 630 offshore också.. Fin båt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jiha 0 Postad 23 Februari , 2009 Varför inte lägga till Mv-Marin till listan? Bra kvalitet från Finland med 34 års erfarenhet. Ex: http://www.blocket.se/vi/19551778.htm?ca=5_s // Jiha Senast ändrad av jiha | 23 februari 2009 | 23:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser