2655 0 Postad 21 Februari , 2009 Hej har en omc 460 7,5L 340hk, förra ägaren bytte gamla cobra till vp sx dp,ja tog bort drevet o det fanns ingen packning,bytte stölager, det kommer in vatten,dax att byta lager igen,på drevia säjer de att de inte ska va nå packnig, hur i hell bir de tätt då, trött på att byta lager,någon som vet ??? Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 21 Februari , 2009 Hej. Har ett likadant drev till min Renken och oavsett om det är ett omc drev eller sxdrev så skall det vara en packning mellan. mvh kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2655 0 Postad 21 Februari , 2009 Tack för de Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 21 Februari , 2009 Njaa, jag e inte så hemma på Volvo, men jag tror inte det ska vara nån packning mellan drev och bälghus på sx.. Den tätar på samma sätt som Mercruiser´ s Bravo drev.. D.v.s den del av drevet som går in i bälghuset (där axeln sitter) tätar mot gummit på drivknutsbälgen.. När bälgen blir gammal och gummit hårt så tätar det inte längre.. Så boten är att byta bälgen.. Kan inte svära på detta dock, bara vad jag hört från flertalet som har eller haft detta problem, som tyvärr inte är ovanligt..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2655 0 Postad 21 Februari , 2009 så säger drevia också, bälgen är ny, jag får göra ett nytt försök o täta bälgen. tack för visat int cj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser