Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Groenling

Vem av er har en Ryds 478?

Rekommendera Poster

Hej, var poijk funderar på att köpa en Ryds 478 med 50 hästars Mecury (som kan/ skall trimmas till 60 hästars). Syftet med båten är både litet vattensport och fiske, framförallt trolling. Vem av er har erfarenheter med just den båten/ motorn? Tack för era synpunkter

Sven

Senast ändrad av Groenling | 21 februari 2009 | 10:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma båt men med 50 hästars Suzuki.

Smidig enkel båt som fungerar bra på kortare utflykter. Ganska stadig och stabil, om man tar i beaktande båtens storlek. Vi har åkt 2 vuxna, 3 barn hund, inga problem att komma upp i plan.

Har även varit ute i lite tuffare väder på Roxen som är en ganska stampig sjö, inga problem.

Lite ont om stuvfack

Bensinsnål

Bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte ägt någon men kört en, samt åkt wakeboard/vattenskidor bakom. 60hk på den. Har även en kamrat som har en sån med 40hk. Den drar också vattenskidor men jag kan inte säga hur bra... Vet att de varit 4 vuxna och 2 barn på utflykt i den, men det såg lite tajt ut... 

Jag tycker den båten är väldigt trevlig men sen vet jag inte något om trollingbiten, så där kan jag inte uttala mig.
Problemet för kompisen var att hitta en till salu som inte redan var tingad, då han var ute efter just den modellen, men det är väl iofs ett gott betyg. =) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hade en 475gt. Samma skrov men äldre inredning. Hade en Yamaha 90 tvåtakt.  Fantastistk båt för vattenskidor dagsutflyckter mm. går nog klockrent med 60 hk men klarar mer.

jag kan starkt rekomendera båten men vissa nyare rydsar har problem med kvaliteen på plasten så kolla detta noga annars är det bara att reklamera. båtarna går bra i sjön och ser bra ut.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå!
Jag har en Ryds 478 Gt med 40 hk mariner på. Motorn är 2 - takt. Både båt och motor är från 2005. Båten har ju V - format skrov och går därför mycket fint i sjön! Den funkar att dra wakeboard och ring efter=).

MVH Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...