Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
Paul67

Bavaria 37 Cruiser...

Rekommendera Poster

Jag slänger in en ny fråga. Nu har jag studerat många båtmodeller och tycker att jag hittat en som passar i storlek och prisnivå. Någon som har något att berätta om den här modellen. Jag tänker mig den i tre-kabiners lösning. Verkar vara en mycket trevlig båt men stor rymlighet ombord både på däck och under däck. Seglingsegenskaper har jag förståt som jag skall tänka på när det är Bavaria är hjup köl bl a - då får man höjden i kryssen bättre...om jag förstått det rätt. Men den här båten tycker jag är prisvärd och stor och rymlig. Familjeseglare helt enkelt. Men erfarenheter mottages tacksamt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Förutsätter att det är den nya 37 Cruiser du menar, från 2005 tror jag.

Är lite partisk då vi seglar en likadan :-) Den generella uppfattningen att man inte köper Bavaria om man prioriterar seglingsegenskaperna stämmer nog ganska väl. Har själv ett tämligen aktiv tävlingskarriär från yngre åren, och valet av Bavaria 37 faller nog mer på bekvämlighet i kombination med fullgod segling. Det finns inget roligare att se aktiviteten dramatisk öka i sittbrunnen på båtar man seglar om som är betydligt bättre seglare, jag tror den största begränsningen på seglinsegenskaperna normalt står vid rodret.

Vi hade en 36:a innan, coh vi har seglat i Nordsjön från Holland och även i Tyska farvatten. Båten är mycket stabil även i tuffare förhållanden.

Kolla gärna vår hemsida, för insipation, http://fhm.mine.nu/WhitePearl

/Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok den kanske inte hade benämningen crusier runt 2000. Där är jag just nu och tittar givetvis också baserat på prisnivån. Är det en väsentlig skillnad på modellen 37 som fanns runt 2000 och den som tydligen kom efter 200

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...