xyz123 1 Postad 20 Februari , 2009 Apropå en tråd om stavning. I bland finns det stavfel i mina inlägg. Jag ber så mycket om ursäkt. Jag har inget som helst försvar. Men jag har en förklaring. Jag är ordblind! Jag ser helt enkelt inte att det har blivit fel. I synnerhet inte om jag har bråttom. Det korrekta vore givetvis att först skriva i en ordbehandlare och att använda stavningskontroll. Dessvärre finns det ibland allvarliga fel i stavningskontrollerna. Det som för närvarande finns i min dator ändrar systematiskt till särskrivning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 20 Februari , 2009 Men det var skönt, tänk vad vi har undrat. Verkligen. Självklart förlåter vi dig och händer det igen så ordnas det en tråd som klart förklarar hur man ska skriva...,? Nej det är knappast meningen med tråden att det ska påvisa felaktigheter på forumet, eller på de som skriver här. Det är ett led i den stristess som blir när den eviga kylan aldrig släpper. Jag ber om ursäkt och säkert många om inte alla, med mig. Jag har bett om ursäkt förr och vet hur det går till. Vet också att det inte hjälper Tråkigt när och om någon tar åt sig och mycket bra att man vågar påvisa (tala om) det. Iaf så är inte tråden ett påhopp på de som inte vill, eller kan formulera sig väl. Utan som jag skrev, ett led i själva eländet vi lever i. Jag skriver fel, andra likaså och det värsta::: Man missförtsås. Man förklarar och andra vänder allt till ännu mer fel? Kom ur det du Nej så skriv som du brukar och om någon inte förstår, så får det stå för han. Jag kan också tala om att det är inte bara du, det är fler som blir tokiga och många lägger ner allt vad dator och forum innebär/heter. Det finns folk som bara är ute efter bråk och ser tillfredställelse i att skada andra. Många ggr lyckas man tyvärr, men värst är när de personerna är så starka att man får med sig fler och det bildas en mobb. I mobben ser man sig stark och njuter. Låt dem njuta, de kommer alltid att få betala priset även om det inte blir i detta livet. Så håll ut. Amen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 20 Februari , 2009 Uppriktigt sagt ledsen om tråden uppfattats så, det är ju så klart inte meningen att trampa på någon. Däremot är jag av den åsikten att inget är för allvarligt att det inte går att skämta om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benwhy 3 Postad 20 Februari , 2009 Jag vet inte. Jag mår så dåligt av det så nu måste jag ner till båten och renskrapa hela skrovet in och utvändigt. Jag måste förmodligen skrapa hela överbygget också både in och utvändigt så nu kan jag förmodligen inte sjösätta färrän till slutet av augusti. P.S. Särskrivning är kul. D.S. Bänni eller Benny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 20 Februari , 2009 Äsch! Var inte lessen. Jag skrev ockås fel på ett inlägg en gång. Dä ordar sig alltid. Alla har vi våra fel. Du är säkert bra på nåt annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 Februari , 2009 Var inte ledsen, det är så på forumet, att det ofta refereras till annonser på blocket etc. när trådskaparen i själva verket vill klaga på medlemmarna på forumet, då lindar man in sin anklagelse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 20 Februari , 2009 Hehe Har du många annonser ute nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 20 Februari , 2009 Måste dessutom inflika att den sista citerade meningen är vad som gör livet värt att leva. Att det finns folk som inser att ett gott skämt ALDRIG är felplacerat. Well said Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 20 Februari , 2009 Och dessutom, ska man be om ursäkt för allt. Så får man nog be om en egen kategori Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 20 Februari , 2009 Ok, ber om ursäkt att jag bad om ursäkt då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 21 Februari , 2009 Ja brukkar ochså stafa fel män tenker faen int be om ursäckt för d. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rotorp 0 Postad 21 Februari , 2009 Ang ditt inlägg här. MKT tråkigt om du finner dig utpekad för en sjukdom du här öppet berättar om. Det kan inte vara så lätt förmodar jag och krävs säkerligen en mkt kraftigare insats att skriva ett inlägg här med ordblindhet att dras med. Mina fulla sympatier, men som sobril skriver... Försök strunta i vad andra säger. Många gillar då tyvärr att spela på minsta fel eller meningsskiljaktighet. Jag tycker det är jäkligt strongt att gå ut och berätta. KEEP UP MAN. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 21 Februari , 2009 Ordblindhet är inge sjukdom utan ett tillstånd som mest handikappar då omgivningen inte förstår sig på den.Tråkigt särskilt för oss i vuxenålder då man i skolan när vi var små inte fattade att problemen inte berodde på dumhet - kan ställa till med mycket elände och onödiga mindervärdeskomplex senare i livet. Egentligen fattar ju alla vad som menas även med felstavade ord och nuförtiden höjer i alla fall inte jag på ögonbrynen om någon stavar fel. Även jag som faktiskt är väldigt bra på stavning snubblar ofta på tangentbordet och bryr mig inte om att det blir fel i inläggen. Alla fattar ju ändå vad jag menar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 27 Februari , 2009 Ordblindhet är ett handikapp och ska bemötas med samma hänsyn som andra handikapp. Man hånar ju tex inte en rullstolsbunden eller en hörselskadad eller vadsomhelst på ett publikt forum. Däremot kan jag tycka att ett skämt i en hjärtlig ton inte är så allvarligt, då det i kategorin roliga stavfel som man hittar på blocket etc oftast är stavfel som beror på lathet, klantighet, folk som slinter med tangenterna osv, och som nog inte bör betraktas som nedlåtande mot den som lider av ordblindhet. Så tror jag iallafall... God fortsättning! Cheers! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 28 Februari , 2009 Jag hoppas att du citerade mig för att visa att vi tycker lika - för det gör vi. Har ordblindhet i familjen och vet vilket elände det kan ställa till med när omgivningen är oförstående. Tur att det är bättre i skolorna nuförtiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 28 Februari , 2009 Ja då uppfattade du mig rätt. Ett bra inlägg, och jag instämmer till fullo.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coolbeyron 1 Postad 1 Mars , 2009 Jag antar att det är min tråd om stavfel som du syftar på. Jag vill än en gång poängtera - vilket även nämns i den utpekade tråden - att den inte är skapad för att vara elak. Som nämns här ovanför så finns ingenting som är så allvarligt att man inte kan skämta om det. Det betyder inte att det ligger något ont uppsåt bakom skämtet. En av frågorna i tråden är t.ex. varifrån R:et i kaRbinbåt kommer. Hade jag bara sett det skrivet av EN person så hade det inte varit så intressant. Men när man under flera år sett det i olika sammanhang, skrivet av olika personer så blir det tydligt att det inte beror på ordblindhet eller slumpartat stavfel, utan på att en del tror att det faktikt HETER karbinbåt. Och jag undrar varför. Vad gäller stavfel så har det ingenting med saken att göra om man råkar missa en bokstav eller om det slinker med en extra. Det är lätt att det blir fel på tangentborden. Händer mig ofta då processorn i min laptop inte tycks hinna med när man skriver för snabbt. Om du känner dig utpekad och ojuste behandlad så ber JAG om ursäkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 1 Mars , 2009 jag hade faktiskt fel en gång åxå ...... men det visade sig vara ett misstag .... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 7 Mars , 2009 Hej XYZ, jag missade att någon pekade dig för stavfel. Jag är tysk och svenska språket är inte så enkelt, alltså det händer mig jaämt och ständigt. Om du nu är inte kungen så är du åtminstone i bra sällskåp:-) Om nån hoppade på dig, bryr dig ej, det lönar sig inte. Det är viktigare med bra o roliga inlägg. Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser