df90 14 Postad 20 Februari , 2009 Vill inte stjäla plats av trådskaparen av det fina halvfabrikatet av styrsö 440. Så det blir en nytt inlägg med några bilder på mitt bygge. df90 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 20 Februari , 2009 En bild till. df90 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 20 Februari , 2009 En sista. df90 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dangerousdave 0 Postad 20 Februari , 2009 Ah underbart. Tack! Vilken skönhet! Vad fick du ge för hela byggsatsen? Hur lång tid tog det? Fanns allt med i paketet eller fick du köpa till något? Ursäkta jag sprutar frågor men du är den enda jag hittat som byggt en nordica 55 Dave Senast ändrad av dangerousdave | 20 februari 2009 | 23:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 21 Februari , 2009 Kul att du gillar den. Gav 65 000:- för den och då var den i princip komplett. Det som saknades var gångjärn och låsbeslag till luckor,elkablage,batteri,div skruv och bränslefilter. Efter hand har jag kompletterat med en del utrustning såsom badstege,dynor GPS, voltmeter ,spöhållare m.m Bytte ut styrning förra året till Baystar hydraulstyrning samt bytte även ut elpanelen, den som var med höll en säsong sedan var den fuktskadad och funkade dåligt. Byggtiden är svår att uppskatta höll på 2 ganska intensiva semesterveckor och kanske 6-7 helger inklusive epoxybehandling, bottenmålning och motormontage. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dangerousdave 0 Postad 20 Mars , 2009 Ah tack för svaret! Då husköpartankarna går före detta så får det vara ett framtidsprojekt, men en dag ska jag bygga mig en. Tack för bilder och svar, uppskattar det verkligen! Mvh Dave Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonasorebro 2 Postad 3 Januari , 2014 Hej! Är grymt sugen på att bygga själv och Nordic 55an verkar vara ett hanterbart första projekt. Är du fortfarande nöjd med båten? Har du några tips inför bygget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 4 Januari , 2014 Är nöjd med båten i stort sett, har ju trots allt ägt den i 6 år nu. Mycket trevlig i sjön,lättdriven och enkel att hantera ensam. Bra att fiska ifrån. Det jag inte är helt nöjd med är kvaliteten på plastarbetet lite småsprickor i gelcoat här och var sam lite tunnt laminat på vissa ställen. Så det bör du kolla upp innan ev köp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonasorebro 2 Postad 7 Januari , 2014 Tack för tipsen. Om jag kommer loss i en beställning under våren är det möjligt att jag återkommer med mer detaljer om vilka ställen som är extra utsatta. Är det 90 hk du har på akterspegeln? Är det den storlek du skulle rekommendera? Var får du ut för fart ur den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 7 Januari , 2014 Jag har en suzuki 90 på den och den toppar runt 35 knop. Beror ju lite på vad du ska ha båten till, men eftersom det är en bra viktfördelning i båten med mittpulpeten relativt långt fram, så är båten väldigt lättplanad. Det skulle sannolikt funka alldeles utmärkt även med 75 hk på den. Bara att återkomma om du ha fler frågor och funderingar. Lycka till med ev köp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser