Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
havstulpan

Propeller till 115hk optimax originalstigning RYDS 568 GT ?

Rekommendera Poster

Hej! Ska köpa en 568 GT med 115hk optimax. Otroligt fin motor och båt glömde dock kolla propellerdiametern (alupropeller) vet ni vad som är original? Kommer beställa en stålpropeller direkt läst lite ni rekommenderar BALLISTIC tydligen, sitter smartcraftinstrument som visar 5700 varv och farten mätaren ut och lite till på en 568 GT. tror den hissad 1 hack. Är det 13x???x19 som är original? Kul höra era tips mm om denna snygga båt med i mitt tycke den bästa motorn (optima) Vet vissa föredrar 4 takt men jag håller på denna helt klart. Tack på förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

enl körfakta 13x19 hissad 2hål,finns också som tillval stålprop Laser 19.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, kolla in tråden Någon som provkört Ryds 568 GT? där finns mkt om propeller och hissning av 115Hk motorer.

Vilka smartcraft instrument sitter det i? Är det smartcraft monitor så är jag nyfiken var dom placerat det?

// magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Körfakta vad är det? Länk? Trodde det var är 19 men sen gissade jag hissad ett hål. Smartcraft är inte monitor utan de runda varv samt speed //hanstulpan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

körfakta eller en rekomendation data finns på vissa båtmodeller  hissning, rek stigning på propeller, förbrukning, varvtal mm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...