Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
rotorp

Ska du till Båtmässan Allt för sjön?

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder...

 

Ska du till mässan i Sthlm?

Vad hoppas du finna där? Något speciellt du är på jakt efter?

Jag skall kika lite extra på flytjackor, den där expanderbergkilen som skall va så bra samt båtlarm/trackersystem.
Sen så finner man välan hundra andra intressanta saker när man väl är där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En av årets högtider kan man ju inte missa!!

Sjökort,flytväst,ankare,båtshake mm hoppas jag finna. Förhoppningsvis till mässpriser ( om nu sådana finns längre). Men det roligaste brukar vara att spana in nyheterna.

/Mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja det ska bli ruggigt kul och som du säger, Årets höjdpunkt näst efter sjösättning/Premiärturen på våren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jösses rotorp!  Vilken dum frågaFlört Hänger på låset och blir kvar så länge att jag blir utkastad.  Foppatofflorna mot plattfothet (heter det så?) och ryggsäcken för alla papper, kataloger och annat braha är med.  Sedan ska det vändas och vridas på varenda jä--a pryl och det tar sin tid så det blir nog en dag till, och en dag till, och en dag till, och en dag till.......Förra året var jag där varje dag Glad

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fasen vad avis jag blir när jag läser vad du skriver. varenda dag???
Jag kan tyvärr bara vika en dag till mässan och tänkte måndagen där den andre. Skulle gärna gå fler dagar men har 17 mil enkel resa till mässan jobbet som hägrar hemma..

Men visst så är mäss-suget enormt just nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, men förra året var lite speciellt eftersom jag spräckte plånboken totalt med en båt, en gummibåt och en utombordare samt en massa småkrafs.  I år lämnar jag nog plånboken hemma.Skrattande

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Imponerande att du hunnit med sååå många inlägg på knappt en månad! Keep it up snart är du hedersmedlem och allt vad det innebär.Glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har väl varit det några gånger redan Glad
Snart dags för en champagne igen alltså Flört

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Första publikdagen är vi där 28/2. Brukar vara där från 10 tills de stänger. En gång hände vi kvar till 18.45 ;)

Denna gång ska vi också titta på larm. Sedan ska vi försöka bestämma oss för instrumentering ombord. Garmin har kommit ur med ett intressant vindinstrument som visar både relativ vind och absolut vind och har en tylig display (ungefär som Nexus analoga). Man får också lufttemp i den (väldigt viktigt?). Ialla fall är den jättesnygg.

Vi ska ju ha ALLT vilket är väldigt kul OCH lite ångestskapand. Tänk om man inte väljer det bästa!!

Älvsjömässan är ialla fall mer nyår än själva nyårsafton för oss Skrattande

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

en dag blir det iallafall, har ju 10 minuter med pendel dit och 3 minuters promenad på varje sida.. :)

ett trackersystem blir det nog...och kanske en magisk matta...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Javisst ska vi gå!

Det blir nog färre inköp i år. Förra året hade vi en lista med prylar till nya båten.

Jag skulle tro att det kan bli några Hydrograficakort eventuellt och kanske kolla lite på flytoveraller.
Det brukar alltid bli att man hittar något kul.



Senast ändrad av Raceboat | 19 februari 2009 | 00:23

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så brukar ett besök på mässan göra att begäret efter säsongen inte MINSKAR utan ÖKAR. Tålamodet tryter mer och man är sugen på att få komma igång med vårrustningen så snart det går.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Usch Ja.

Ska ev stå där i en monter halva veckan. Stenhårt golv, långa dagar. Är avundsjuk på er som glider runt och tittar på oss som ska försöka vara trevliga fast ryggen värker, man vill hem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fredagen den 27de är det väl bara fackfolk & speciellt inbjudna då eller? Varför gör man så?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det görs en del inköp på mässan och det är lugnar att göra det när det bara är branchfolkd där. Vidare så for man en bra chans att träffa och språkas med i stort sett alla leverantörer under ett och samma tak, vilket är svårt när allmänheten är där och samtidigt vill ha hjälp.

Det är väl lite därför det är en branchdag. I Göteborg släpper dom in allmänheten efter 16.00 vilket inte är så lyckat eftersom det blir väldigt rörigt i montrarna och det blir svårt att urskillja vem som är vem

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det är klart man går på mässan! Första säkra vårtecknet även om lillbåten är nedisad.

Jag är nyfiken på Hellas nya Xenon-flodstrålkastare som komplement till sökarljuset.

Vi ses där!

Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så montrar o allt är i full gång då iaf? Mest nyfiken iom denna särskiljning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också jobbat på mässan. Riktigt jobbigt, konstig luft och ljud och dessutom frustrerande så man helst vil kolla runt själv. Man känner sig helt bombad när man kommer hem.

Glömde en given monter i förra inlägget - Utöbagarn! Mmmmmmmmmmmmmmm.........

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Montrar och sådant är igång. Det som skilljer mest är nog vad som inmundigas i montrarna (firmafest) Glad 

Därför blir det inte alltid så lyckat när allmänheten börjar besöka montrarna i Göteborg på sen eftermiddag, säljarna sluddrar en del, Nej, så är det väl inte riktigt men det förekommer väl.

Man kan väl se första dagen som en chans för folk i branchen att umgås under lite trevlig former och ladda upp inför lördagen då allmänheten kommer.

Frågan den du köpt båt av efter biljetter till denna dag. Vi ger alltid några trogna kunder som efterlyser det biljetter till den dagen. Det är inte så mycket folk och det är betydligt lättare att ta sig fram.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag blev erbjuden biljett men vete fasen om man ska ta chansen eller vänta till Måndagen då jag hade tänkt eller kanske åka båda dagarna....  Vill inte åka så många mil ToR och så är det mesta stängt eller fylleslag i montrarna liksom....

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej då. Allt är öppet och du får betydligt lugnare att titta på saker. Speciellt gäller det tillbehörsavdelningen och det är inget fylleslag i montrarna. Dom som känner för en liten brukar hålla till bakom montrarna. Jag rekomenderar varmt fredagen om du har möjlighet. Du slipper stånga dig fram och trängas vid de saker som intresserar dig. Dessutom får du ofta hjälp direkt om du har frågor till någon representant.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej. I år skiter jag i alla mässor varesig de sker i Älvsjö eller kyrkan.
Har inte hört om några revolutionerande nyheter som skulle få mig att
trängas med alla frustrerade mammor och pappor, som lever i tron om att
finna lyckan när dom ändå redan har den. Den har de glömt och de leker
mest kurragömma ibland båtarna.
Möjligtvis att jag tar en tur förbi Albinhallen i vår, på vägen hem ifrån seasea.

Men man kan ju ändra sig Cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart ska man dit.

För mig handlar det mest om jag hinner dit två dagar eller om jag får nöja mig med en.

Jag letar i år inte efter något särskilt men kommer som många andra klämma lite på något larm, kolla in några nya båtmodeller - och så plocka massor av broschyrer!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...