Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
sea-ray_230

Vilken marina?

Rekommendera Poster

Samma dag som jag hämtade båten hos Johan rasade startmotorn vid Slussen. Blev bogserad till Strandvägen. det tog en timma sedan var Johan där med sin kompis båt. Bad t o m sin fru att sätta sig i bilen fårn Spånga med en ny startmotor som han smälld i.

Han besökte mig dessutom på varvet för att kolla upp en detalj.

Johan är kanon!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul läsning detta. Man ser att vissa får ros och andra ris. Hoppas dom med ris läser detta och ändrar inställning till er kunder som faktiskt mättar deras munnar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter nästan som skadeglädje...?

Är det inte dags att du loggar in som företagare istället. Du håller ju ändå på att gå åt av iver att få berätta hur bra ni är på ditt företag...

Vore inte det mer reko?

I annat fall kan du väl åtminstone skilja på privata- och företagskommentarer...

Senast ändrad av Dawa | 20 februari 2009 | 13:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du missuppfattar mig totalt. Jag tycker det är jättebra med kritik så länge den är kostruktiv. Det gör oss bara bättre. Jag har vidare inte nämt om vi är omnämda i ovanstående inlägg. Jag är ej heller egen företagare utan jobbar på en marina.

Det har under rekordåren dykt upp ett antal oseriösa lurendrejare i branchen och jag tycker att det är jätteviktigt för den som funderar på att köpa båt att dom inte seglar på en mina, kanske första gången dom skaffar båt.

Är jag helt fel ute när jag tycker att detta ventileras här enligt dig?

Jag är vidare här som privatperson, Om du varit observant så äger jag inte ens själv det jag säljer utan vurmar för ett annat båtmärke.

No hard feeling Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu försöker du göra en politikerpryl här och det funkar inte så lätt... =)

Min inlägg handlar inte om att ventilera seriösa/oseriösa aktörer, den handlar om att du företräder en aktör i många av dina inlägg och trådar. Det tycker jag är fel när du är inloggad som privatperson då man kan få intryck av att du bara rekommenderar liksom min båtgranne...utan egen vinning.
Självklart har du vinning av att din arbetsgivare säljer mer, då får du behålla jobbet.

Om du är här som privatperson, varför använder du då uttryck som NI kunder...borde du då inte använda uttryck som VI kunder? Tycker det tydligt visar vilken sida du står på i dina inlägg och därför tycker jag det vore mer reko om du loggar in som företagare i de inlägg/trådar där du företräder den sidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns en annan kille här inne som är proffs ut i fingerspetsarna när det gäller drev (inga namn)  Han loggar också in som privatperson och ställer verkligen upp och hjälper till med att svara på folks frågor, det utan att någonsin, ens med minsta lilla ord, nämna att han är företagare inom området, det inger respekt.  Antingen loggar man in som privatperson och kniper om sin proffesion eller så loggar man in som företagare och kan då prata fritt om det.  Uppriktigt sagt så tror jag bestämt att du skulle tjäna på det, för du märker väl att det ibland blir irritation kring uppenbar gratisreklam?  Där förloras en del potentiella kunder i onödan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte hur du klassar nämnd men nog tycker jag ovanstående inlägg tyder på att ni visst är omnämnda i tråden och att du är väl medveten om det...

Vi har dykt upp i ett par kommentarer...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK

Men det kan mycket väl vara någon av sågningarna, eller hur? Jag tänker inte nämna vilket och är det inte bra att efterlysa åsikter så att man kan bli bättre? Tycker du inte det ä'r viktigt med ettsakligt, kunnigt och seriöst bemötande. Men visst jag kanske är på fel linje. Låt många hålla på att luras utan att köparna får reda på det, är det bättre?

Och observera att det är förbjudet att göra reklam eller marknadsföra något här och det gör jag inte heller.

Jag tyckr i alla fall att det är jätteviktigt att folk inte går på grund och blir blåsta vid sitt båtköp. Är det fel tänkt? Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har dykt upp i ett par kommentarer och det var positivt vilket värmer.

Det här tolkar jag som att du nämner om det var positiva eller negativa kommentarer ang. ditt företag...

Sen behöver du inte bli så dramatisk att det handlar om båtägarnas väl, att inte bli lurad osv... inte gå på grund och allt du drar till med. Du låter som en politiker som försvarar sin skattehöjning med tycker du gamla ska kastas ut i rännstenen?
Du håller dig inte ens till sakfrågan.

Jag tar det en gång till. Om du vill kommentera eller starta trådar ur näringsidkares perspektiv så vore det väl mer reko om du gör det inloggad som företagare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Positiva erfarenheter:
- Båköp Kallhälls Marina. Styrningen blev felmonterad, men när jag ringde och påpekade det ås fick jag nya delar som jag kunde montera samma dag. Kändes också bra att ha att göra med
- Reparationer hos Hammarby Marinservice (på den tiden de låg vid Folksamhuset, har inte behövt anlita dem sen dess)

Negativa:
- Verkstaden hos Kallhälls Marina, dryga att ha att göra med, men reparationen blev rätt
- Wik-Inn-Marin i Ösmo, de skulle montera en utombordare åt mig, men var ytterst ovilliga att göra det och ville i stället sälja någon av de båtar som de hade över. Till slut fick jag ta båten hem och montera motorn själv. Förlorade dock många veckor pga strulet samt kostnaden för att köra båten dit och därifrån på hyrd trailer. ALDRIG MER !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, Jag tar det en gång till. Jag är INTE näringsidkare utan anställd på en marina. Ska inte jag få vara här för att jag jobbar med båtar? Konstigt, det borde väl vara bra att det finns folk med yrkesutbildning som kommenterar här utan att svamla ur tomma intet. Vidare så sa jag inte heller om det var positivt eftersom det var saklig kritik vi fick.

Vi lägger ner detta nu. Du tycker att jag har fel att jag försöker få till en debatt som förhoppningsvis gör båtköp tryggare när vissa varnar för oseriösa och andra rekomenderar seriösa firmor, och det får du tycka. Jag står ändå fast vid att det är bra att de som luras dras fram ur skuggorna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jisses...vilken retorik...

Du vägrar se och förstå sakfrågan. Men visst, jag möter dig på din planhalva och så går vi igenom ditt inlägg innan det är dags att ta helg.

Ok, Jag tar det en gång till. Jag är INTE näringsidkare utan anställd på en marina.

Det är uppfattat, men då kanske du inte skulle skriva följande på en kommentar om att backa in till förtöjning. Det tackar jag för. Ska nog räkna med en ökning på 3000% i propellerförsäljning om alla gör det överallt i våra naturhamnar i sommar. Bra förslag tycker jag. I det inlägget verkar det ju onekligen som att du tjänar på en ökad försäljning, helt i enlighet med det inlägget jag la här ovan, även om du inte äger företaget så har du fördel av en ökad försäljning och jag räknar därför in dig i kategorin näringsidkare.

Ska inte jag få vara här för att jag jobbar med båtar?

Naturligtvis får du vara här även om du jobbar med båtar. Vem har påstått nåt annat?

Konstigt, det borde väl vara bra att det finns folk med yrkesutbildning som kommenterar här utan att svamla ur tomma intet.

Jag har inte samma negativa syn på mina medmänniskor som du utan tror att många här är kompetenta att svara på frågor utan att svamla ur tomma intet även utan yrkesutbildning. Om det är viktigt för dig att vi andra ska veta att du är yrkesutbildad och inte svamlar så kan det ju vara ett tips att du loggar in med företagsnamn/som företagare. Det finns, som nämndes i tråden, flera personer här inne som är yrkesutbildade, men jag vet varför du inte märkt av dem.

Vidare så sa jag inte heller om det var positivt eftersom det var saklig kritik vi fick.

Jo du gjorde det. Du nämnde att ni fanns bland dem som nämndes och att betyget var positivt, vilket du tyckte värmde. Det kan du själv läsa i ditt eget inlägg längre upp i tråden.

Vi lägger ner detta nu.

Förstår helt och hållet din önskan.

Du tycker att jag har fel att jag försöker få till en debatt som förhoppningsvis gör båtköp tryggare när vissa varnar för oseriösa och andra rekomenderar seriösa firmor, och det får du tycka.

Först och främst så gillar jag inte att bli tilldelad åsikter. Jag har alldeles egna åsikter jag gärna framför och behöver inte få några tilldelade av dig.
Du har tolkat mitt budskap helt felaktigt, och jag vet inte om det är medvetet.
Det är inte debatten jag har något emot, jag förstår faktiskt inte hur du får ihop det. Det jag har något emot är det moraliskt tvivelaktiva i att du framställer dig som en privatperson som inte har någon egen vinning av de inlägg du skriver eller de följder dessa får. Jag får en känsla av att du vill låta som min båtgranne och ge mig tips som du som marina-anställd tjänar på.
Därför tycker jag att det vore mer reko av dig att vara inloggad som företagsmedlem när du ger den typen av råd eller skriver den typen av inlägg. För tro mig. Det märks skillnad på dig som privatperson och på dig som marina-anställd.
Jag skulle aldrig påpeka det här för någon som helt agerar som privatperson, inte för dig heller om du agerade som privatperson, men det är just det som är grejen, du låter inte som en privatperson när du skriver saker som ni kunder osv... hör du inte det själv?

Jag står ändå fast vid att det är bra att de som luras dras fram ur skuggorna.

Här är ett till argument som ingen säger emot...vem tycker att de som luras ska fortsätta luras? Ingen...det finns ingen motpart till ditt argument och det har inget med sakfrågan att göra.
Snarare så ger det ett sken av att ditt företag är så mycket bättre än andra, enligt dig själv, men eftersom du inte vill logga in som företagare så blir det ingen balans i diskussionen.

Vi har alla uppfattat att du jobbar på en marina. Vi har alla förstått att du anser att ni är bättre än andra marinor eftersom du själv försöker dra fram lurendrejarna i ljuset och därmed framhåller er själva som väldigt reko..men du vill inte logga in med företags-id så alla ser vilket företag du jobbar för när du ställer frågan.

Det jag undrat från första början är om du inte själv anser att det vore mer reko att skriva alla inlägg från företagssidan inloggad som representant för det företaget, om du nu ändå ska hänvisa till din kompetens därifrån.

Så kan du ju lägga in vanliga inlägg som vi andra utan företagskoppling...vore det inte mer reko?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äh.. hacka inte på grabben, han gör så gott han kan.

Han har bara fått lite hybris nu när han har fått tvätta båtar under sportlovet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en styrpulpetsbåt av en båtmärklare (MH Marin). Är nöjd med mitt köp och kan ringa till mäklaren när jag har frågor, har han inte svar, så återkommer han när han vet. Ska även låta företaget serva motorn till våren.

/stortriss_hej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry Dawa

Jag ber dig tusen gånger om ursäkt för att jag inte skrivit så du förstår.

Lägg ner det är inte det här tråden handlar om. Maila mig om du vill fortsätta deta och att jag ska förklara mig mer ingående.

Har jag möjligen trampat på enöm tå. Hur som helst så tänker jag inte forsätta med en osaklig povocerande diskution med dig hur gärna du nu önskar det. Ta det med någon som hängr på i stället.

No har feelingsFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Drevia i Lysekil, Har sällan blivit så dåligt bemött som i affären hos Drevia. Köper endast i undantagsfall delar av denna firma, otrevlig personal som tittar på en som något katten släpat in.

RN-marin i Uddevalla däremot trevlig personal som gör att du känner dig välkommen när du kliver inanför dörren.

Wahlborgs i Göteborg grymt bra service, trevlig personal.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yamaha Center Haninge och Nynäshamn. Båtköp och tillbehör. Bra och proffsigt bemötande, framförallt i Nynäs.

BåtSam i Kvicksund. Båtköp. Bra kompetens och personligt bemötande.

Båtaccenten. Tillbehör. Otroligt service-inriktade och en familjär stämning. Mötte en gång en man som rusade in och stod och studsade vid gasolslangarna inne i butiken. Han undrade varför ingen kom och hjälpte honom kapa en meter med hjälp av tången och måttbandet som låg där. Kön till disken var 4-5 personer, i kassan slet en person ensam med tre kunder som ville betala. Sen menade mannen att det var en mycket otrevlig affär. Jag gick fram till honom och sa att det tycker jag inte alls och undrade om jag kunde hjälpa honom kapa slangen. Han vände tvärt och sprang ut. Konstigt!

Marinshopen i Älvsjö. Tillbehör. Proffsiga. Inte så mycket erfarenhet av dem dock.

SeaSea. Tillbehör. Blandat och olika från ställe till ställe. Segeltorp har några riktigt duktiga killar.

Palms trä i Nacka. Mycket kunniga på teak och annat ädelträ. Inte så försäljningsinriktade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker denna tråd är bra och jag tycker att det hackas förmycket på trådskaparen. Jag skiter i vad han jobbar med jag kan tänka själv och tycker det är kul att läsa om andras erfarenheter när det gäller att ha med båtfirmor att göra.

Det är vad jag tycker hoppas att det är ok.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har väl ingen betydelse att han jobbar med båtar sedan hur han är inloggad de skiter väl de flesta i,stå på dig sea-ray.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan verkligen inte se att Searay230 gjort något fel öht. Stå på dig som sagt, du har dock skapat en tråd som är av stort intresse för många.

Och dawa: rekryteringen av politiker går trögt, det är bara att slå en signal till något parti du sympatiserar med! Lycka till!

:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...