Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
matpe

Tvätta tampar?

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av att tvätta smutsiga illaluktande tampar? Kör ni dem i tvättmaskinen och isåfall vilket gradantal med eller utan tvättmedel? / Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp. Jag tvättade tamparna i 40° med lite tvättmedel. Tamparna blev rena och gick inte sönder.Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo dom blir jättegoa och mjuka efter det.

Möjligen ska man undvika alltför idog tvättning då möjligen hållfastheten kan påverkas. Känns som att fibrerna mår bra av att kittas ihop lite av skiten. Det räcker att få bort saltet egentligen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej, samma här, det funkade bra. Man bör nog göra det innan viterförvaring och säkerställa att de får torka ordentligt innan man stuvar undan dem.

/ magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också tvättat tampar och skot i tvättmaskinen, 30 grader skontvätt har räckt bra.

Dock så har det blivit ett skapligt skatbo att trassla ut efteråt....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Balja, vatten, klorin, maskindiskmedel eller ännu bättre Oxalsyra. låt ligga över natt, skölj av. Som nytt!Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag la mina i vatten och klorin. Blev som nya fast luktade lite skumt ett tag...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gör som ovan fast då i badkaret då jag har så förbenat långa tampar.

Låter de ligga över natten och sköljer noga noga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fan, man ska inte sitta här och läsa inlägg, man kommer ju bara på allt skit man glömt att göra... Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tvättmaskin 40 grader och vittvättmedel det blev tyvärr parfymerat tvättmedel så nu luktar det så fint sååå men tyvärr försvann sjölukten Rynkar men parfymlukten försvann ganska snabbt Skrattande så använd oparfymerat tvättmedel

P.S Stoppa in eventuella schaklar i en tjock strumpa annars blir det bucklor i tvättmaskin !!

M.H.V

Kenbja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...