3511 0 Postad 18 Februari , 2009 Åker omkring med en Mercury Verado 150 från -07, har läst att de nyare har en modifierad mjukvara som bl.a ger lägre bränsleförbrukning. Är det någon som vet om det går att uppdatera mjukvaran på äldre modeller? Skarv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 18 Februari , 2009 Hej ta kontakt med Lundins marin i Eskilstuna. Jag vet inte om dom grejar detta men dom kan i allafall ta fram databoxar som gör om tex optimaxarna till mer hk. Dom är bra på mercury motorer båtracing mm Telefon 0706250260 /Daniel Senast ändrad av Yammamoto250 | 18 februari 2009 | 15:46 Senast ändrad av Yammamoto250 | 18 februari 2009 | 16:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 18 Februari , 2009 Däremot är de väl inte aukt. merc. handlare/verkstad? En aukt. verkstad ska kunna göra något som kallas reflash men vad det gör vet jag ej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
3511 0 Postad 18 Februari , 2009 Tack för tipsen. Jo det skulle kännas bra om verkstaden var auktoriserad, nu när man fått ihop lite stämplar i sin servicebok. Är kanske inte ute efter en racertrimning utan snarare få lite bättre bränsleekonmi. Skarv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 18 Februari , 2009 Det finns en uppdatering av din verado, mjukvara version nr7 krävs för en uppdatering med en CDS dator,du bör vända dig till en aukt verksta,det är kalibreringsfiler i systemet som ska uppdateras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
3511 0 Postad 18 Februari , 2009 Då ska jag kolla detta, tack för tipset. Skarv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser