fastius 0 Postad 17 Februari , 2009 Hej jag har köpt en Saga 24 där trät i kabbysen inte verkar vara något vidare bra missfärgningar mm i övrigt är båten fin min fråga är skall man försöka slipa och lacka eller skall man sattsa på att lägga på teakplaywod på skåpdörrar och tofter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 17 Februari , 2009 Gå in på träbåtsakuten, där finns det tips. www.trabatsakuten.nu //Iggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 17 Februari , 2009 Absolut ska du göra det själv, slipa och lacka alltså. Ta tid på dig och lacka flera lager, det blir som nytt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tellblom 0 Postad 17 Februari , 2009 Med tanke på ämnet rekomenderar jag boken relationer ombord /Martin P.S för er som inte är uppvuxna på västkusten betyder trät = bråk, gnabb, gnissel mellan personer D.S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fastius 0 Postad 17 Februari , 2009 Min fråga är fortfarande obesvarad går det att montera teakplywod på luckorna om de är så fula att slipning inte är möjlig för att få ett bra utsende på det hela eller är det endast ny inredning som gäller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 17 Februari , 2009 Du får pröva på en bit som ser riktigt utsatt ut. Ibland kan lite vattenskada slipas bort men ibland har det gått så djupt att det är permanent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser